مرکز توسعه فناوری آب برگزار می کند:

سمینارمدیریت بهینه منابع آبی بارویکردآب مجازی

مدیر مرکز توسعه فناوری آب استان یزد گفت:سمینار یک روزه "مدیریت بهینه منابع آبی با رویکرد آب مجازی" از سوی مرکز توسعه فناوری آب، وابسته به پارک علم و فناوری یزد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴ 09 July 2016
به گزارش تابناک یزد، علی اکبر قیومی گفت: در این سمینار آموزشی دکتر حسین دهقانی (عضو هیأت علمی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی) که در زمینه آب مجازی دارای تجارب و تألیفات متعددی است به ارائه سخن خواهد پرداخت.
وی افزود در طراحی محتوای آموزشی این سمینار بر ارائه موارد کاربردی و تجارب عینی و عملی تاکید شده است چرا که اکثریت حاضران در این دوره آموزشی را کارشناسان دستگاه های اجرایی و موسسات فناور و دانش‌بنیان تشکیل خواهند داد. کارشناسانی از استانداری، شورای آب استان، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، محیط زیست، منابع طبیعی، آب و فاضلاب شهری و روستایی و دیگر سازمان های مرتبط در این سمینار حاضر بوده و امکان حضور دیگر علاقمندان نیز فراهم خواهد شد.
مدیر مرکز توسعه فناوری آب استان یزد افزود : با وجود آنکه کمتر از سی سال از طرح مفهوم آب مجازی در مدیریت منابع آب می گذر اما این گفتمان توسعه ای بی مانند در سطح بین المللی یافته است. اتخاذ رویکرد توجه به موازنه صادرات و واردات آب مجازی، فضای جدیدی را در مدیریت بهینه منابع آبی به وجود خواهد آورد.
وی در خصوص هدف سمینار گفت: هدف از برگزاری این سمینار، کمک به طرح جدی این موضوع راهبردی در محافل سیاست گذاری و تصمیم سازی استان معرفی خواهد بود.
قیومی، با اشاره به کمبود آمار و نقص آشکار منابع اطلاعاتی دقیق برای تحلیل دقیق میزان صادرات و واردات آب مجازی اظهار امیدورای نمود با آشکارتر شدن اهمیت رویکرد آب مجازی، شاهد شفافیت بیشتر داده های آماری در حوزه حساس و حیاتی آب باشیم.
وی خاطر نشان کرد: علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره آموزشی می‌توانند تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 28تیرماه به دفتر مرکز توسعه فناوری آب واقع در مرکز فناوری اقبال مراجعه و یا با شماره تلفن 03537280627 تماس حاصل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار