رتبه برترپرداخت زکات برای ملایری ها

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر گفت: سال گذشته مردم ملایر در سطح 89 روستا و شهرهای تابعه این شهرستان، بیش از 36 میلیارد و 320 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۲۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 21 April 2015

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر گفت: هم اکنون 40 درصد از زکات جمع آوری استان همدان مربوط به ملایر است که طی چهار سال گذشته این شهرستان رتبه برتر استان را در جمع آوری زکات به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا ؛ علی کولیوند در همایش مروجان و مبلغان زکات شهرستان ملایر افزود: زکات جمع آوری شده در هر روستا هزینه شد که سال گذشته از محل زکات دریافتی، ساختمان 54 مسجد و 60 حسینیه در روستاهای محل پرداخت زکات تکمیل و ساخته شد.

وی اهدای 11 مورد جهیزیه 25 میلیون ریالی، ساخت و تکمیل دو خانه عالم، تکمیل 20 غسالخانه، ساخت یک دارالقرآن، ساخت یک کتابخانه و جدول گذاری معابر 160 روستا را از دیگر اقدامات کمیته امداد از محل زکات های دریافتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه از 208 روستای دارای سکنه این شهرستان، در 89 روستا هم اکنون زکات پرداخت می شود افزود: از محل زکات سهم محرومان نیز 650 دانشجوی دختر و پسر و یک هزارو 620 دانش آموز توسط کمیته امداد ملایر حمایت شده و اقلام تحصیلی به آنها داده شد.

کولیوند ساخت 57 خانه روستایی از محل پرداخت زکات، دیوار نویسی یک هزارو 200 متر برای ترویج فرهنگ زکات و انتخاب 40 روحانی برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات توسط هر روحانی در پنج روستا را از دیگر اقدامات مهم کمیته امداد ملایر برشمرد.

وی تعداد مبلغان زکات در این شهرستان را 190 نفر عنوان کرد و ادامه داد: تعداد پرداخت کنندگان زکات در سال گذشته دو هزارو 700 نفر بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 500 نفر افزایش داشته است.

مدیر کمیته امداد ملایر بیان داشت: هم اکنون 40 درصد از زکات جمع آوری استان همدان مربوط به ملایر است که طی چهار سال گذشته این شهرستان رتبه برتر استان را در جمع آوری زکات به خود اختصاص داده است.

رییس اداره زکات استان همدان نیز از جمع آوری 85 میلیارد و 400 میلیون ریال طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: بیش از 30 میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان ملایر است.

حجت الاسلام حبیب الله فیضی موحد اظهار کرد: با توجه به زکات جمع آوری شده، استان همدان توانست در سال 93 رتبه سوم کشور را در جمع آوری زکات کسب کند و ملایر نیز از شهرستان های پیرو استان در امر پرداخت زکات است.

وی بر لزوم پرداخت زکات تاکید کرد و افزود: زکاتی که مربوط به سهم محرومان بوده، در زمینه تحصیل، درمان، مسکن، جهیزیه و رفع مشکلات افراد زیر پوشش هزینه شده است.

شهرستان ملایر برای چهار سال متوالی رتبه نخست استان همدان را در جمع آوری زکات به خود اختصاص داده است.

کمیته امداد ملایر15 هزار 452 نفر در قالب هفت هزارو 821 خانوار را تحت پوشش خود دارد که از این تعداد بیش از 59 درصد در روستاها هستند.

این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار