نمازجمعه عامل توسعه وتقویت اعتقادات دینی است

امام جمعه آبدانان، نماز جمعه را عامل توسعه و تقویت اعتقادات دینی اعلام کرد و گفت: ائمه جمعه ضمن نقد منطقی و ارائه راهکارهای هوشمندانه به دولتمردان و متولیان اجرایی، با تاسی از سیره و سنت عملی مقام عظمای ولایت در مناسبت های مختلف از دولت و نظام اجرایی حمایت هم می کنند.
کد خبر: ۲۷۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 03 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسین حاجیلری اظهار کرد: کلمه امام در مبانی فقهی و دینی به معنای الگو و راهنمای مردم و عبارت جمعه نیز نماد و مظهر اجماع و اتحاد است.

یمن نظام مقدس جمهوری اسلامی به یک مکان و تریبون موثر برای اصلاح امور و یک قرارگاه فعال فرهنگی به منظور تبیین و تقویت آموزه های دینی و اجتماعی تبدیل شده است.

وی فلسفه اقامه نماز جمعه را تبیین مباحث معرفتی و تشریح مسائل سیاسی دانست و افزود: امام جمعه یک شخصیت مستقل و فراجناحی است که از نظر تشکیلاتی صرفا زیر نظر مقام معظم رهبری است که برای اتخاذ تصمیم درست و نافع، همواره از فکر و اندیشه و نظرات کارشناسی افراد و شخصیت های حقیقی و حقوقی استفاده می کند.

امام جمعه آبدانان، نماز جمعه را عامل توسعه و تقویت اعتقادات دینی اعلام کرد و گفت: ائمه جمعه ضمن نقد منطقی و ارائه راهکارهای هوشمندانه به دولتمردان و متولیان اجرایی، با تاسی از سیره و سنت عملی مقام عظمای ولایت در مناسبت های مختلف از دولت و نظام اجرایی حمایت هم می کنند.

وی بیان مسائل و مشکلات منطقه را یکی از وظایف ائمه جمعه دانست و اظهار کرد: با وجود برخی برداشت های سطحی، تریبون تماز جمعه به جز صراط مستقیم نظام مقدس و منویات راهبردی مقام معظم رهبری، تابع نظر و مناسبات هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی نیست.

حجت الاسلام حاجیلری گفت: ائمه جمعه با حفظ اصول و مصالح عمومی، در تمام فراز و فرودهای انقلاب اسلامی در کنار مدیران دلسوز و خدمتگزار نظام قرار داشته و در چارچوب انصاف و اندازه، حامی دولتمردان بوده و بعد از این هم خواهد بود.

وی استقلال سیاسی و ارتباطات اجتماعی را 2 ضرورت مهم برای تداوم خدمت امام جمعه عنوان کرد و یادآور شد: اگر تریبون مقدس و اثرگذار نماز جمعه مورد تاخت و تاز جریانات سیاسی قرار گیرد این نهاد اسلامی و سیاسی اثر و ارزش های متعالی خود را از دست می دهد.

خطیب جمعه آبدانان از همکاری های بین بخشی بعنوان ضامن پیشرفت جامعه نام برد و اضافه کرد: امام جمعه در کسوت نمایندگی مقام معظم رهبری و بر اساس مصالح و منافع انقلاب، هموارده باید بعنوان محور وحدت و همدلی و مظهر مشارکت جمعی در کمال استقلال و بصیرت سیاسی نقش یک الگو و اسوه موفق در جامعه را ایفا کند.

وی کمک به دولت برای حل مشکلات مردم را یک ضرورت همگانی دانست و گفت: مناقشات جهانی و فعل و انفعالات منطقه ای و همچنین دامن زدن به جنگ های نیابتی از طرف سر دمداران استکبار ایجاب می کند همه احاد جامعه تحت هدایت های مدبرانه رهبر معظم انقلاب تمام توان فردی و اجتماعی خود را برای عبور انقلاب اسلامی از این مشکلات بکار گیرند.

نماز جمعه در شهر آبدانان از سال 61 آغاز شده و در 34 سال گذشته هفت نفر از روحانیان در کسوت امام جمعه این شهرستان، فریضه سیاسی، عبادی و فرهنگی نماز جمعه را اقامه کرده اند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار