ایلام اولین مقصد اردوهای جهادی وزارت بهداشت

دبیر ستاد مرکزی اردوهای جهادی وزارت بهداشت گفت: ایلام اولین استان هدف بود که با 61 نفر این اردوها به مدت یک هفته اجرایی شده است.
کد خبر: ۲۷۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 04 August 2016

به گزارش تابناک ایلام،محمد تاج فرد در دهلران اظهار کرد: از این تعداد 50 نفر اساتید، 200 نفر کارمند و 530 نفر نیز دانشجو هستند که 65 درصد خانم ها و 35 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

وی گفت: پیرو تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و توصیه های وزیر بهداشت این اردوها راه اندازی شده و امسال در خرداد ماه از طریق همه دانشگاه های علوم پزشکی جهت حضور اساتید، کارمندان و دانشجوها اعلام شد که البته ثبت نام به صورت متمرکز انجام گرفت.

مشاور امور اجرایی امور مجلس معاون فرهنگی دانشجویی امور مجلس وزارت بهداشت و دبیر ستاد مرکزی اردوهای جهادی وزارت بهداشت افزود: ابتدا قرار بود این اردوها استانی برگزار شود و نیروهای هر استان در همان استان به مردم خدمات ارائه کنند اما چون پراکندگی ثبت نام از سراسر کشور بود برنامه ریزی برای اجرای این اردوها در چند استان انجام شد.

تاج فرد از اجرای این اردوها در مرداد ماه خبر داد و تاکید کرد: ایلام اولین استان هدف بود که با 61 نفر این اردوها به مدت یک هفته اجرایی شده و استان بعدی نیز ارومیه است که در آن اردو نیز 140 نفر از اساتید، دانشجویان و کارمندان حضور دارند.

وی از اجرای این اردو در هفته چهارم مرداد ماه در 2 استان خراسان شمالی و جنوبی خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود در این اردوها نیز 200 نفر مشارکت کنند.

دبیر ستاد مرکزی اردوهای جهادی وزارت بهداشت اولویت این اردوها را سلامت و درمان عنوان کرد و گفت: نگاه جدی به بحث آموزش نیز شده تا مردم بدانند چگونه زندگی کنند که کمتر دچار مشکل شوند و چگونه دارو مصرف کنند و حفاظت از دهان و دندان را مد نظر قرار دهند.

تاج فرد از ارسال آیین نامه برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خصوص تشکیل کانون های جهادی برای دانشگاه های علوم پزشکی نیز خبر داد و افزود: با تشکیل این کانون ها برنامه داریم هر ماه این اردوها در استان ها اجرایی شود و خدماتی به مردم از این طریق ارائه شود.

وی هدف بعدی برگزاری اردوهای جهادی دانشگاهیان وزارت بهداشت را ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در میان دانشجویان اعلام کرد و گفت: آموزش پیشگیری از انواع بیماری ها از برنامه های اصلی ما در اردوهای امسال است.

این اردوها با هدف افزایش روحیه خودباوری و کارجهادی و تلاش در مسیر بهبود وضعیت عمرانی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی مناطق محروم، همسو کردن و هم افزایی ظرفیت نهادهای اجرایی کشور به منظور افزایش بازدهی فعالیت های جهادی در شرایط اقتصاد مقاومتی برگزار می شوند.

بحث آموزش پیشگیری از بیماری ها و خدمات درمانی و سلامت از جمله اقدامات این سفرهای جهادی است و زمینه های بهداشتی و درمانی، علمی وآموزشی، فرهنگی، عمرانی و کشاورزی و دامپزشکی زمینه های فعالیت های جهادگران دانشگاهی در مناطق محروم سراسر کشور است.

کار اصلی خدمات جهادگران اردوی جهادی وزارت بهداشت، از صبح دوشنبه در دهلران آغاز شد که از مهم ترین اقدام ها می توان به کلرزنی و تشخیص میزان کلر موجود در آب روستاهای توابع این شهرستان اشاره کرد که این کار با مشارکت نیروهای هلال احمر دهلران انجام شد.

تیم های جهادی وزارت بهداشت پس از مستقر کردن و آماده سازی یونیت های دندانپزشکی و دیگر بخش های درمانی از روز سه شنبه معاینه رایگان دهان و دندان روستاییان و ساکنان مناطق محروم منطقه دهلران را آغاز کردند.

/ف
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار