نظام دوری در 32 مدرسه ابتدایی قزوین اجرا می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از اجرای نظام دوری در 32 واحد آموزشی ابتدایی استان در سال تحصیلی 96-95 خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 04 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، سالار قاسمی شامگاه چهارشنبه در اجلاس روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان افزود: نظام دوری در سه پایه دوره اول ابتدایی به این صورت که معلم دانش آموزان پایه اول ابتدایی، در سال های دوم و سوم ابتدایی نیز تعلیم و تربیت آنها را برعهده خواهد داشت، اجرایی می شود.
وی اضافه کرد: باتوجه به اضافه شدن پایه ششم به مقطع ابتدایی، این اقدام در راستای توجه به ویژگی های عاطفی و اخلاقی متفاوت در سنین اولیه ابتدایی با سنین دوم، به خصوص پایه ششم صورت می گیرد.
قاسمی ادامه داد: در حوزه نقل و انتقال نیروی انسانی از بین یک هزار و 200 متقاضی با درخواست 400 تا 500 فرهنگی موافقت شده و تا پایان هفته آینده نهایی و اعلام خواهد شد.
وی در رابطه به طرج مهر نیز یادآور شد: به منظور آغاز هرچه بهتر سال تحصیلی باید از مشارکت دستگاه های اجرایی استفاده و با ایده های خلاقانه، این طرح را به خوبی اجرا کنیم.
قاسمی در ادامه از راه اندازی 8 پژوهش سرای دانش آموزی طی سال جاری خبر داد و گفت: مجوز این تعداد پژوهش سرا از وزارت آموزش و پرورش اخذ و تلاش داریم تا نسبت به تجهیز و راه اندازی آنها اقدام های لازم را نیز انجام دهیم.
وی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم نیز اضافه کرد: خوشبختانه این مهم در استان قزوین با موفقیت و تدبیر کارکنان انجام شده و کمترین مشکل را نیز در این زمینه داشتیم.
این مسئول با اشاره به اجلاس روسای آموزش و پرورش، گفت: هدف چنین نشست هایی ایجاد بارش فکری و بهره مندی از خرد جمعی برای حل مشکلات نظام آموزش و پرورش است چرا که معتقدیم با وجود همه تنگناها باید از تک صدایی پرهیز و با نگاه به داشته ها و استفاده از ظرفیت ها گام های اساسی برداشته شود.
به گفته وی، اکنون که اتاق های فکر برای تخریب دولت تدبیر و امید تشکیل شده باید دستاوردهای این دولت، به خصوص در حوزه آموزش و پرورش را برای مردم تشریح کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه از تشکیل مراکز محلی یادگیری در حوزه سوادآموزی خبر داد و افزود:این مراکز از اهمیت بالایی در سواد آموزی برخوردار بوده و در کنار آن نیز باید باسواد کردن اولیای بی سواد نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار