لزوم ارتقای توانمندی تیم‌های مختلف بهداشت و درمان

کد خبر: ۲۷۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 08 August 2016


مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز بر ارتقای توانمندی تیم‌های مختلف بهداشت و درمان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدشهاب الدین حسینی ظهر امروز در کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان البرز اظهار داشت: توجه به راه‌های پیشگیری از حوادث یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که این اداره کل در دست اجرا دارد.

وی یکی از مهمترین نیازهای مهم در این زمینه را ارتقای توانمندی‌های تیم‌های مختلف بهداشت و درمان دانست و افزود: لازم است در این زمینه به پیشرفت و توسعه دست پیدا کنیم.

این مسؤول با تأکید بر اینکه‌ هم‌اکنون بررسی راه‌های پیشگیری از ویروس زیکا در البرز در دست انجام است، افزود: زیکا ویروسی است که از طریق یک نوع پشه به انسان منتقل می‌شود و اکنون در بخش وسیعی از آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب شیوع یافته و به سرعت در حال گسترش است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان البرز با اشاره به اینکه احتمال بیوتروریستی بودن انتشار ویروس زیکا وجود دارد، خاطرنشان کرد: این ویروس تاکنون کشورهای آمریکای جنوبی را به خود آغشته کرده و برزیل هدف اصلی این ویروس است.

حسینی افزود: در این راستا ارتقا و پیشرفت در حوزه بهداشت، سلامت و بیولوژیک یکی از مهمترین مباحث در حوزه پیشگیری است.

وی تدوین دستورالعمل‌ها درباره تأمین نیازهای مردم، ایجاد هماهنگی بین سازمان‌های مختلف و مرتبط با حوزه سلامت و بهداشت و بیولوژیک برای مقابله با بحران‌ها در سطح استان را مهم خواند و گفت: طراحی رزمایش‌های دوره‌ای برای حفظ و ارتقا در حوزه بهداشت، سلامت و بیولوژیک در دستور کار ویژه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار