رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان:

واقعگرایی لازمه فعالیت رسانه ای است

حجت الاسلام ابوالفضل عامری امروز در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان افزود: واقعگرایی یعنی پایبندی به مبانی دینی و ارزش ها، انقلابی بودن و دوری جستن از جنجال آفرینی و جعل خبر.
کد خبر: ۲۷۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 08 August 2016
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان ضمن گرامیداشت 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، که روز خبرنگار نیز نامگذاری شده است، واقعگرایی را رمز موفقیت بنگاه های خبری و فعالان رسانه ای دانست و تاکید کرد: واقعگرایی و پرهیز از جنجال آفرینی، لازمه فعالیت رسانه ای است.  
 حجت الاسلام ابوالفضل عامری امروز در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان افزود: واقعگرایی یعنی پایبندی به مبانی دینی و ارزش ها، انقلابی بودن و دوری جستن از جنجال آفرینی و جعل خبر.   
وی خاطرنشان کرد: واقعگرایی، اعتماد عمومی را برای رسانه به وجود می آورد و سرمایه اجتماعی آن را افزایش می دهد، اما رسانه ای که به دور از واقعیت ها، فعالیت می کند به تدریج به یک رسانه خنثی و بی خاصیت تبدیل می شود. 
واقعگرایی لازمه فعالیت رسانه ای است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با بیان اینکه، نوشتن به عنوان یک نعمت الهی به انسان عرضه شده است، اظهارکرد: از انجاییکه ذات اقدس الهی، به دور از هر عیب و نقصی، خواهان سعادت و کمال انسانی است، جز حقیقت، راه دیگری را پیش روی انسان نمی گشاید، بنابراین، انسان و به طور خاص، خبرنگاران باید بیان کننده حقایق و واقعیت های جامعه باشند.  
حجت الاسلام عامری با بیان اینکه، خبرنگاران همچون انبیاء وظیفه روشنگری و هدایت مردم را عهده دار هستند، تاکید کرد: از این نظر، 17 مرداد، روز بعثت خبرنگاران نیز هست. 
وی به مشکلات صنفی خبرنگاران همچون کم بودن حقوق، نداشتن بیمه و فقدان امکانات اولیه، اشاره کرد و گفت: از این مناسبت ها باید به عنوان یک فرصت برای ایجاد فرهنگ در جامعه استفاده کنیم، متاسفانه، عده ای بدون درنظر گرفتن واقعیت ها و با علم به اینکه ضعف عملکرد مدیران موجب ایجاد چنین وضعیتی شده است، فقط با هدف تسویه حساب های سیاسی و جناحی، نواقص را به پای نظام و حاکمیت می گذارند.      
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان با تاکید بر اینکه نظام سیاسی در جمهوری اسلامی ایران، تثبیت شده است، بحث ها راجع به زیرسئوال بردن اصل نظام و ارزش ها و هنجارهای پذیرفته شده در جامعه را بیهوده دانست. 
حجت الاسلام عامری در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی یک رسانه رسمی، حاکمیتی و منتسب به نظام استف وجه اشتراک این خبرگزاری با نهاد امامت جمعه را در رسانه ای بودن آنها بیان کرد و گفت: ایرنا و نمازجمعه، پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت هستند، هر دو، نیازهای جامعه را شناسایی و به مسئولان منتقل می کنند، در مقابل حاکمیت نیز باید با بکارگیری امکانات و تبدیل آنها به سرمایه، درصدد پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد. 
وی افزود: امام جمعه به عنوان نماینده نظام و حاکمیت که در راس آن مقام معظم رهبری قرار دارد، باید شخصیتی فراجناحی باشد، بنابراین نمازجمعه نباید به تریبون یک حزب و جناح سیاسی تبدیل شود.  
لازم به ذکر است در این بازدید، محمدمهدی کرمانی، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان، درباره پیشینه ایرنا و جایگاه آن در نظام، توضیحاتی را ارائه کرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار