برگزاری سومین کنگره ملی بهداشت بیماری اسب در شیراز

کد خبر: ۲۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶ 25 April 2015

به گزارش تابناک فارس و نقل از تسنیم،ابوتراب طباطبایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کنگره بین‌المللی تاکنون بیش از 450 مقاله به دبیرخانه ارسال و از این تعداد 310 مقاله پذیرفته شده که تعدادی نیز به‌صورت سخنرانی و مابقی پوستر ارائه می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و ارائه پژوهش کامل و جامع درزمینه پرورش اسب، ورزش مفرح سوارکاری، جایگاه آن در تولید ارز و اقتصاد کشور و نیز اشتغال‌زایی و کارآفرینی ازجمله اهداف تشکیل این کنگره ملی است.

دبیر علمی سومین کنگره ملی بهداشت بیماری اسب تصریح کرد: در این همایش اساتید برجسته و رئیس کالج اروپایی جراحان دامپزشک و طب اسب که صاحب کتاب و مقالات متعدد درزمینه این حیوان در دنیا هستند سخنران این نشست علمی خواهند بود.

طباطبایی بیان داشت: در این کنگره در مورد خواستگاه و جایگاه اسب دره شوری که یکی از اصیل‌ترین اسب‌های کشور که زادگاهش در استان فارس است نیز بحث و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر بیماری اسب ازجمله پاک‌ترین کشورهای دنیا است، افزود: تاکنون هیچ‌گونه علائم بیماری اسب در کشورمان مشاهده نشده و در این راستا میزبان خوبی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی اسب‌سواری در جهان و منطقه هستیم.

دبیر علمی سومین کنگره ملی بهداشت بیماری اسب اضافه کرد: به دلیل عدم مصرف گوشت اسب در ایران تعداد مبتلایان به بیماری مشترک انسان و حیوان بسیار اندک و ناچیز است.

طباطبایی بیان داشت: برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان در تمام باشگاه‌های سوارکاری یک ناظر بیماری عفونی انگلی تمام موارد بهداشتی اسب را کنترل می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار