تشکیل گروه ویژه آتش‌نشانان کوهنورد در هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان از تشکیل گروه آتش‌نشانان با حضور کوه‌نوردان استان خبر داد و گفت: این گروه در اطفاء حریق در مکان‌های صعب العبور کوهستانی به منابع طبیعی کمک می‌کند.
کد خبر: ۲۷۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 13 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امید ذاکری ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: در سال 94 در راستای تجهیز یگان ویژه حفاظت مناطق بحرانی شهرستان‌های بندرعباس، سیریک، بستک، میناب، حاجی آباد و رودان 6 خودرو آتش‌نشان مجهز به دستگاه آبپاش و مخزن تهیه و عملیاتی شده و همچنین در مناطق بحرانی 4 دستگاه موتورسیکلت برای گشت‌های سطح استان اختصاص یافته است.
 
ذاکری بیان داشت: در بخش جگین شهرستان جاسک نیز یک پاسگاه در جهت حفظ اراضی ملی احداث و راه‌اندازی شد که اثرات و کمک بسیار زیادی در جلوگیری از تصرفات داشته و 90 درصد تصرفات این شهرستان را کاهش داده و در 121 هزار از اراضی‌ملی روند جلوگیری از تصرفات را به خوبی ساماندهی کرده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به مشارکت خوب مردم در حوزه حفاظت از جنگل‌داری و محیط زیست، خاطرنشان کرد: 30 هکتار جنگل کاری توسط خیرین و مردم با تهیه نهال توسط خودشان انجام شده که در کشور بسیار چشم‌گیر و قابل‌توجه بوده است.
 
ذاکری اضافه کرد: در جهت تولید نهال‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در سال 94 نیز 2500 هزار اصله نهال تولید و برای سال 95 تولید دو برابر سال قبل برنامه‌ریزی و در حال انجام است و تولید 300 هزار اصله نهال حرا در دستور کار بوده و به دلیل  دارا بودن بیشترین جنگل‌های حرا در استان هرمزگان باید از آنها حفاظت و بهره‌برداری مناسب صورت گیرد.
 
وی عنوان داشت: از اقدامات شاخص در توسعه جنگل‌کاری در هرمزگان، کاشت هزار و 250 هکتار از ناحیه رویشی در عرصه‌های خاکی ناحیه خلیج فارس و دریای عمان در 3 سال گذشته می‌باشد و در حوزه بیابان‌زدایی نیز 7 کیلومتر اجرای بادشکن غیرزنده داشته ایم و بیش از 600 هکتار احیای اراضی بیابانی با مدیریت روان آب‌های سطحی انجام گرفته است.
 
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان عنوان کرد: در بحث اجرای پروژه‌های مشارکتی نیز 11 پروژه در احیای اراضی بیابانی عملیاتی شده که توسط خود مردم طراحی، نظارت و انجام شده است.
 
ذاکری بیان داشت: دولت تدبیر و امید در جهت مشارکت مردم گام بلندی برداشته که در طول 3 سال گذشته 23 پروژه با حضور حداکثری مردم انجام شده و این جهش بسیار چشم‌گیری در راستای مشارکت مردمی در حوزه آبخیزداری است که این مشارکت‌ها 3 میلیارد و 230 میلیون تومان برآورد شده است و در سال 95 نیز این اداره کل 7 پروژه برنامه‌ریزی کرده که با اجرای خیرین انجام خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: کلیه اقدامات منابع طبیعی از بدو تاسیس تاکنون تحت نرم افزارهای تخصصی با هدف افزایش بهره‌وری و پرهیز از دوباره کاری و کاهش هزینه‌های مطالعات اجرا و ارائه خواهد شد که مشاهداتی که در حوزه مراتع و آبخیزداری انجام شده را ارائه می دهد که در سال 94 طراحی و به اجرا درآمده است.
 
مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت:در راستای مشارکت حداکثری خیرین تا پایان سال 94 با همیاری مردم 22 تعاونی مراتع و آبخیزداری را افتتاح کرده‌ایم که با همیاری این تعاونی‌ها در راستای توانمندی جوامع محلی و حتی ملی می‌توان گام‌های بلندی برداشت.
 
ذاکری در پایان از تشکیل گروه آتش‌نشانان با حضور کوه‌نوردان استان خبر داد و تصریح کرد: از حضور حداکثری کوهنوردان در این گروه استفاده شده تا در اطفاء حریق در مکان‌های صعب العبور از ایشان کمک گرفته شود و تجهیز این آتش‌نشان‌ها نیز امسال در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار