شورا باوری درکشور نهادینه نشده

رئیس شورای عالی استان ها گفت: در ساختار اداری کشور اعتقاد قوی در خصوص شورا باوری وجود ندارد.
کد خبر: ۲۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳ 27 April 2015

رئیس شورای عالی استان ها گفت: در ساختار اداری کشور اعتقاد قوی در خصوص شورا باوری وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، "غلامرضا بصیری پور" در صحن علنی شورای شهر همدان، اظهار کرد: در شوراهای شهر ظرفیت های قانونی خوبی وجود دارد که شاید به تعبیر برخی از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه شورا باوری در جامعه است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما شورا باوری هنوز به خوبی جا نیفتاده و این درحالیست که اگر مردم شوراها را باور داشته باشند می توانند آن را یاری کنند و شورا یاور شوند.

بصیری پور عنوان کرد: خودباوری اعضای شوراهای شهر نیز قوی نیست در حالیکه بسیاری از اعضای شوراها بر نقش شورا در توسعه کشور، تدوین قوانین و ایجاد شورا باوری در بین مردم مسلط هستند.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به مشارکت مردم در امور شهری خاطرنشان کرد: عملکرد شوراها در ایجاد رضایتمندی مردم و مشارکت آنها پررنگ تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 161 شورای شهر در کشور وجود دارد، یادآور شد: 38 هزار شورا با 117 هزار عضو در کشور وجود دارد که از این تعداد 35 هزار شورای روستایی است.

بصیری پور با اشاره بر شعار سال، اظهار کرد: بسیاری از امور با تفاهم و همدلی انجام می گیرد و از شوراهای شهر انتظار می رود شعار سال را به طور واقعی نشان بدهند و از افراد اهل اندیشه و تخصص استفاده کنند.

وی اذعان کرد: شورای شهر در شورای عالی استان ها دارای جایگاه بالایی بوده اما مشکلاتی نیز وجود دارد که باید رفع شود.

رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه 9 اردیبهشت سالروز فرمان امام خمینی(ره) در زمینه تاسیس شوراها است، عنوان کرد: شوراهای شهر باید در دو بعد اجتماعی و سرمایه گذاری مشارکت داده شوند و از تخصص و اندیشه مردم به خوبی استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار