نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

ما در جنگ علم و فن‌آوری با جهان سلطه هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: ما به دانش و علم مقاومتی نیاز داریم زیرا ما در مسیر جنگ علم و فن‌آوری با جهان سلطه هستیم.
کد خبر: ۲۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 30 April 2015
تابناک بوشهر: آیت‎الله غلامعلی صفایی‌بوشهری چهارشنبه شب در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی دانایی و خلیج‌ فارس، اظهار داشت: آینده جهان به آینده دریاها بستگی دارد و هر کس بتواند آبراه‌های بین‌المللی را مدیریت کند نقش بیشتری در تمدن آینده جهان خواهد داشت.
وی با بیان اینکه جشنواره‌های مضاف ملی خلیج‌ فارس می‌تواند در حوزه‌های نرم‌افزاری طراحی خلیج‌ فارس نقش مهم داشته باشد، افزود: ما در نظم نوین آینده جهان و تمدن مورد نظر قطعا باید از تونلی که دین و دانش با هم به‌همراه دارد حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر غرب دچار بن‌بست انسانی شده است برای اینکه کرامت انسانی را به ازدیاد تولید باخته است عنوان کرد: دین‌زدایی در اروپا ناشی از نگاه اشتباه به مسئله علم قبل از رنسانس است و با همین نگاه است که کشورهای سلطه به دنبال سلطه و استثمار کشورهای صاحب این منابع هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: اگر جامعه‌ای بخواهد دارای حیات بالنده و اقتدار آفرین باشد باید دارای علم، فن‌آوری و مرجعیت علمی و تولید باشد و اگر نباشد از بیرون مدیریت خواهد شد.
صفایی‌بوشهری  افزود: در حال حاضر جهان به مدیریت جهان‌خوارانه کشف کرده که علم اقتدار می‌آفریند و می‌توان جهان را با علم مدیریت کرد به همین خاطر آپارتاید، سلطه، انحصار و تنفیذ علم در طرح دارد تا جهان محتاج محصول علم آنها باشد.
 صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه به همین دلیل است که غرب با پیشرفت دانش هسته‎ای ما مخالف است، گفت: ما باید در پایه علم به خودکفایی برسیم و به دانش استراتژیک فوق روز بیندیشیم و فکر کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه که دیگران زبان فارسی را یاد بگیرند نه ما زبان انگلیسی همان زبان سلطه را یاد بگیریم گفت: ما باید به چنان عظمت علمی برسیم که تولید گزاره‌های علمی که بانک‌های این گزاره‌ها بازارهای بزرگ مراجعه دیگران به این عرصه باشد.
وی ادامه داد: ما برای اینکه به توسعه زیرساخت‌های مراکز دانش‌بنیان و تمدن مورد نظر که ایفای نقش در نظم نوین جهانی دارد برسیم باید از پیش‌دانشگاهی تا دانشگاه شروع کنیم نه اینکه دانش‌آموزان در کلاس‌های تخریبی درس بخوانند.‌
صفایی‌بوشهری با تاکید بر اینکه به توسعه مراکز و استانداردسازی زیرساخت‌های توسعه علم نیازمند هستیم، افزودما باید به ظرفیت‌ها و داشته‌های خود تکیه کنیم و به دانشمندان و اندیشمندان و فرهیختگان خود اعتماد کنیم و راه را برای آنها باز کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه ما به دانش و علم مقاومتی نیاز داریم زیرا ما در مسیر جنگ علم و فن‌آوری با جهان سلطه هستیم، تصریح کرد: ما نیاز به طرح‌های علم و فن‌آوری مقاومتی هستیم.
وی با بیان اینکه جهان آینده جهان نرم‌افزاری است و باید به سمتی برویم که خود نیاز خود را برآورده کنیم، گفت: صنعت نفت دارای تاریخی است که دانشی که همراه دارد با حرکت کند رو به پیشرفت است لذا در حوزه سخت‌افزاری سیستم‌هایی هستند که هر چند تحول پیدا کردند اما نیاز به شتاب بیشتر و توسعه علمی و ایجاد محصولات دانش‌بنیان و با سیستم‌های نوین این سیستم‌ها را به روز کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار