ارجاع پرونده شورای شهر رشت به هیأت حل اختلاف قانونی نیست

کد خبر: ۲۹۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۴ 15 September 2016
تابناک / عضو شورای شهر رشت گفت: موضوع ارجاع پرونده انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر رشت به هیأت حل اختلاف توسط فرماندار رشت خلاف قانون است.

محمدحسین واثق کارگرنیا بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت نسبت به اظهارات فرماندار رشت درباره لغو پنجمین جلسه انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر رشت و ارجاع این پرونده به هیأت حل اختلاف اعتراض کرد.

وی اظهار کرد: موضوعی که امروز درباره ارجاع پرونده انتخاب هیأت رئیسه شورای رشت به هیأت حل اختلاف توسط فرماندار مطرح شد در هیچ‌کدام از مفاد قانونی وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه عدم حضور اعضای این شورای در جلسه توجیه دارد، ادامه داد: این پنجمین جلسه شورای شهر بوده که لغو شده و براساس ماده 82 قانون شوراها اگر 6 جلسه متوالی شورا بدون دلیل لغو شود پرونده برای بررسی باید به هیأت حل اختلاف برود.

وی گفت: طبق قانون اعضای شورای رشت هنوز یک جلسه دیگر فرصت قانونی دارند و اگر در جلسه آینده نیز برخی از اعضای شورا در صحن حضور پیدا نکنند فرماندار می‌تواند پرونده را به هیأت حل اختلاف ارجاع کند تا درباره اعضای متخلف تصمیم‌گیری شود.

واثق‌کارگرنیا اضافه کرد: اگر هر کدام از اعضای شورا بدون دلیل در جلسات متوالی حضور نیابند فرماندار باید ابتدا به آنها تذکر دهد.

به گفته وی، در مرحله دوم فرماندار باید نسبت به کسر حقوق اعضای غایب شورا اقدام کند و در نهایت پرونده آنها را برای رسیدگی به تخلفات این اعضا به هیأت حل اختلاف ارجاع داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه تاکنون هیچ‌کدام از این اقدام‌ها توسط فرماندار رشت انجام نشده است، خاطرنشان کرد: در جلسه امروز فرماندار به دلیل غیبت تعدادی از اعضای شورا از ارجاع پرونده به هیأت حل اختلاف خبر داده است.

به گزارش فارس، براساس قانون اعضای شورا می‌توانند در 6 جلسه متوالی غیبت داشته باشند و در صورت تداوم این کار پرونده تخلف آنها به هیأت حل اختلاف ارجاع و نسبت به سلب مسؤولیت آنها اقدام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار