آیت‌الله واعظ طبسی:

مذاکرات هسته ای به نتیجه خواهد رسید

نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: مذاکرات هسته‌ای با حفظ سیاست‌ها و مبانی رهبری نظام، بدون آنکه کوچک‌ترین بهایی به کسی بدهیم، به‌ثمر خواهد رسید.
کد خبر: ۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳ 05 February 2015
به گزارش تابناک، آیت‌الله واعظ طبسی در دیدار با علما، اساتید و ائمه جماعت مساجد مشهدبا تاکید بر اینکه امروز نگاه جامعه و دنیا به حوزه‌های علمیه است و قدرت برخورد و نفوذ این حوزه‌ها را سنجیده‌اند اظهار کرد:توانسته‌ایم به غرب نشان دهیم که برخوردار از استقلال هستیم و تحت تاثیر هیچ قدرتی نبوده و نیستیم و همین استقلال را حفظ خواهیم کرد.

وی با یادآوری این نکته که غرب به‌دلیل همین استقلال و عزت، احساس ناامیدی و تهدید می‌کند، خاطر نشان کرد: این تحریم‌ها یک طرفه و فقط به زیان ما نیست؛ ملت ایران اهل تحمل، صبور و معتقد به مبانی دینی است و فشارها را تحمل می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های موشکی ایران، افزود: غرب می‌داند که بازگشت به ادامه کار هسته‌ای فرصت کوتاهی می‌خواهد و دنیا نمی‌تواند کوچک‌ترین تجاوز نظامی انجام دهد؛ زیرا آن کار برای آن‌ها بسیار خطرناک بوده و زیانش برایشان فراوان است.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید از نفوذ جریان‌های سیاسی معارض با نظام به وسیله فکر و دانش خود جلوگیری کنند، اظهار داشت: نگذاریم تا حوزه‌های علمیه به مسائلی که به زیان نظام و ارزش‌های آن است، آلوده شود.

آیت‌الله واعظ طبسی افزود: امام خمینی(ره) همیشه درباره اخلاق، پیشرفت علمی و حفظ حوزه علمیه تذکر می‌دادند و می‌فرمودند که اگر حوزه را حفظ کنید، همه چیز دارید و اگر حوزه را از دست بدهید، هیچ چیز نخواهید داشت.

وی تصریح کرد: روحانیت و ائمه جماعت مساجد باید دقت کنند که مساجد به‌عنوان مرکز فرهنگی آماده برای برخورد با سمپاشی دشمنان و تهاجم فرهنگی باشد و توجه به این مسائل ضرورت دارد.

آیت الله واعظ طبسی در ارتباط با مذاکرات هسته ای گفت: تصور و تحلیل من این است که مذاکرات هسته‌ای با حفظ سیاست‌ها و مبانی رهبری نظام، بدون آنکه کوچک‌ترین بهایی به کسی بدهیم، به‌ثمر خواهد رسید.

وی خطاب به کسانی که پیوسته سعی می‌کنند تا دولت و گروه مذاکره‌کننده را تضعیف کنند، ضمن توصیه به اینکه اجازه بدهید مقداری از زمان بگذرد، گفت: ما در برابر خداوند متعال، امام راحل و رهبری مسئولیم و باید مسائل را با این احساس پیگیر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار