بهترین شهرها برای تحصیل دانشجویان

براساس شاخص ۲۰۱۶ شرکت کیو اس از بهترین شهرها برای تحصیل دانشجویان ، پاریس برای ۴‌امین سال پیاپی رتبه‌ی بهترین شهر دانشجویی جهان را کسب کرده‌است. بنابراین چه‌چیزی شهر نور را برای تحصیل تا این حد پرطرفدار کرده‌است؟
کد خبر: ۲۹۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 22 September 2016
کیو اس سازمانی است که رهنمود و رتبه‌بندی‌های دانشگاهی ارائه می‌کند. این سازمان می‌گوید پاریس به خاطر تمرکز بالای دانشگاه‌های شناخته‌شده‌ی بین‌المللی، و داشتن ۱۸ موسسه‌ی دانشگاهی برتر در سراسر دنیا که مقر صلی آنها در پاریس است، در صدر این فهرست قرار گرفته‌است.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، هرچند مشهور است که هزینه‌ی زندگی در این شهر زیاد است، ولی در مقایسه با دیگر شهر های دانشجویی پرطرفدار، به دلیل نرخ شهریه‌ی نسبتا پایین گزینه‌ی مقرون به صرفه‌تری است.
 
این شاخص دانشگاه‌ها را در ۵ دسته رتبه‌بندی می‌کند- رتبه‌ی دانشگاهی، مقرون به صرفه بودن، ترکیب دانشجوها، میزان مطلوبیت، و فعالیت کارفرما- که هر یک از این موارد در این سنجش درجه اهمیت یا وزن یکسانی دارند.
 
کیو اس یادآوری می‌کند معیارهای استفاده‌شده برای ساختن شاخص بهترین شهر های دانشجویی نتوانسته‌اند "اشتیاق واقعی” به تحصیل را در شهر هایی مانند پاریس، که طبق گفته‌ی کیو اس یکی از تاریخی‌ترین، زیباترین، و از نظر فرهنگی بانشاط‌ترین شهرهای دنیا است، بسنجند.
 
ملبورن در رتبه‌بندی کلی دومین رتبه را کسب کرده‌است، اما در "ترکیب دانشجو” بالاترین امتیاز را دارد. این معیار اندازه‌ی نسبی و تنوع جمعیت دانشجوها، هم‌چنین سطح پذیرش اجتماعی و تحمل را می‌سنجد.
 
بهترین شهر از نظر "فعالیت کارفرما” توکیو است، که در کل در رتبه‌ی سوم قرار گرفته‌است. توکیو به عنوان یکی از مراکز اقتصادی پیشتاز دنیا، برای دانشجویان فرصت‌های کارآموزی حرفه‌ای فراهم می‌کند و استخدام‌کننده‌ها به دنبال دانشجویانی هستند که در این شهر فارغ‌التحصیل شده‌اند. هم‌چنین توکیو در دسته‌ی "میزان مطلوبیت” امتیاز خوبی دارد.
 
سیدنی در کل رتبه‌ی چهارم را دارد، اما بهترین شهر از نظر بیش‌ترین میزان مطلوبیت است. این معیار، امنیت، کیفیت زندگی، شفافیت و آلودگی را می‌سنجد. مجموعه‌ی فضای سبز سیدنی، نزدیکی به سواحل دریا و شناسه‌های تاریخی شناخته‌شده به عنوان مقصد دانشجویان محبوبیت خود را بالا برده‌است.
 
۳ مقرون به صرفه‌ترین شهرها – کوالالامپور، ورشو و هسینچو- هستند ولی در رتبه‌بندی کلی جز ۱۰ برترین شهرها نیستند. این دسته نرخ شهریه و مخارج کلی زندگی را محاسبه می‌کند.
 
بر اساس گزارش کیو اس، برلین که ۴‌امین کشور در دسته‌ی مقرون به صرفه بودن است، برای دانشجویان، فرهنگ، استاندارد بالای زندگی و ارزش پول فراهم می‌کند. این به خاطر مصوبه‌ای است که اخیرا تحصیلات عالی در دوره‌ی کارشناسی در آلمان، حتی برای دانشجویان بین‌المللی، کاملا رایگان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار