جشنواره بومی محلی استان یزد در مهریز برگزار شد

جشنواره بومی محلی استان یزد در روستای کرد آباد از توابع دهستان ارنان شهرستان مهریز برگزار شد .
کد خبر: ۳۰۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ 01 October 2016
به گزارش تابناک یزد،این نخستین جشنواره بومی محلی است که با حضور جمعی از مسئولان ، گردشگران و مردم و همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در روستای تاریخی کرد آباد مهریز برگزار گردید .
اجرای موسیقی محلی ،برنامه سنتی عروسی روستا ، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و سخنرانی از برنامه های این جشنواره بود که با استقبال حاضران در بافت تاریخی محل اجرا شد.
فرماندار مهریز در سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران این جشنواره به اهمیت برگزاری اینگونه جشنواره ها با هدف احیای آیین و سنت های گذشته با مشارکت مردم و بخش خصوصی تاکید کرد.
سید محمد رستگاری افزود: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به روستاها و احیای برنامه های فرهنگی و سنت های گذشته دارد و برگزاری این جشنواره خود نمود بارز به موضوع و عنایت به آداب و رسوم روستاها است.
فرماندار مهریز تصریح کرد: دولت از برگزاری اینگونه جشنواره در مناطق روستایی در سطح پنچ دهستان در بخش مرکزی مهریز استقبال می کند که نقش مهمی در معرفی روستاها و ظرفیت های آن دارد.
در این جشنواره همچنین محصولات مختلف محلی به معرض نمایش گذاشته است و گردشگران و مسئولان از بخش های مختلف جشنواره که با برنامه های متنوع اجرا شد دیدن کردند.
روستای کرد آباد از توابع دهستان ارنان است که در 50 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار