با حضور هنرمندان 35 کشور دنیا- 19 لغایت 25 اردیبهشت

تبریز میزبان جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی

این کنگره بین‌المللی پیرو تفاهم نامه‌ای که بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری‌‎های اسلامی منعقد شده است، هردو سال یکبار، با محوریت هنرهای اسلامی و صنایع دستی در ایران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 05 May 2015

  شهردار کلانشهر تبریز از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی «خلاقیت و نوآوری درهنرهای اسلامی و صنایع دستی» با حضور هنرمندان 35 کشور دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز ؛ دکتر صادق نجفی با اعلام اینکه به دنبال احیای نام پر آوازه و جایگاه تبریز در شکل گیری مکاتب هنری هستیم اظهار داشت: حضور ۷۰ تا ۸۰ هنرمند مسلمان از ۳۵ کشور اسلامی در این جشنواره قطعی شده است 

دکتر نجفی افزود: در این جشنواره به مدت یک هفته هنرمندان شرکت کننده در رشته های مختلف هنرهای اسلامی در نمایشگاهی به صورت زنده هنر و آثار خود را ارایه  و به فروش خواهند رساند.

شهردار تبریز میزبانی متوالی تبریز در هر دو دوره این جشنواره بین المللی را نشان از توانمندی این شهر دانست و تصریح کرد: دوره نخست این کنگره بسیار قوی و تأثیرگذار برگزار شد و همین موضوع سبب شد تا این‌بار نیز سازمان همکاری‌های اسلامی بهطور مستقیم با دانشگاه هنرهای اسلامی تبریز قراردادی را برای برگزاری این جشنواره انعقاد کند.

دکتر نجفی اظهار داشت: این کنگره بین‌المللی پیرو تفاهم نامه‌ای که بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری‌های اسلامی منعقد شده است، هردو سال یکبار، با محوریت هنرهای اسلامی و صنایع دستی در ایران برگزار خواهد شد.

دکتر صادق  نجفی همچنین با بیان ضرورت احیای هنرهای فراموش شده و از یاد رفته اسلامی گفت:  این هنرمندان حین برگزاری، آثار خود را به نمایش و فروش گذاشته و به اجرای زنده آثار می‌پردازند، جشنواره ملی نیز برای رقابت هنرمندان ایرانی زیر 35 سال برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاهی از انتشارات نرم‌افزاری که درجهان اسلام درحوزه صنایع دستی انجام پذیرفته، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی زمان آغاز دومین دوره جشنواره بین المللی خلاقیت و نو آوری در هنرهای اسلامی را 19 لغایت 25 اردیبهشت ماه سال 94عنوان کرد

 شهردار کلانشهر تبریز تأکید کرد: هدف ازبرگزاری این جشنواره نهایی کردن طرح «تبریز، پایتخت نگارگری جهان اسلام» و بنیان‌گذاری جایزه بین‌المللی تبریز و اعطای جوایز نفیس به 30 تن از هنرمندان جهان اسلام درعرصه هنرهای اسلامی و صنایع دستی با هدف احیای نام تبریز درشکلگیری مکاتب هنری است.

وی رشته‌های موردرقابت دراین جشنواره را نگارگری و گل مرغ، تذهیب، خوشنویسی، قالی و زیراندازهای داری، سفال، هنر و صنایع فلزی، هنر و صنایع چوبی، هنر و صنایع شیشیه‌ای، طراحی، چاپ و تزئینات پارچه برشمرد و خبر داد: 90 نفر در بخش بین‌المللی این جشنواره شرکت میکنند که 10 نفر ازاین تعداد ازکشور ایران خواهد بود و به 10 نفر اول هررشته 3 هزار دلار، 10 نفر دوم هررشته 2 هزار دلار و به 10 نفر سوم هر رشته 1 هزار دلار جایزه اهدا می‌شود. 

گفتنی است دربخش ملی این جشنواره محدودیتی برای ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد و هنرمندان ایرانی 15 تا 35 سال می‌توانند ارائه اثر کنند که دراین بخش نیز آثار برگزیده تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار خواهد گرفت

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار