اقامه نماز در بیش از 63 هزار مدرسه کشور

کد خبر: ۳۲۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 01 November 2016
معاون ستاد اقامه نماز از اقامه نماز در 63 هزار و 500 مدرسه کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز منصور سرگزی در دیدار با دانشجویان دانشگاه تربیت معلم یاسوج، اظهار کرد: کارهای خوبی طی سال‌های اخیر در حوزه نماز و ترویج فرهنگ نمازخوانی در کشور انجام شده است.

معاون ستاد اقامه نماز، با اشاره به اینکه در گذشته تعداد کتاب‌هایی با موضوع نماز شاید به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسید، افزود: اما در حال حاضر با تلاش‌های صورت گرفته کتاب‌های زیادی نگارش و چاپ شده است.

وی تعداد کتاب‌های نگارش شده با موضع نماز را حدود 2 هزار و 700 جلد کتاب عنوان کرد و بیان داشت: عمده مخاطبان این کتاب‌ها نسل نو به خصوص نوجوانان و جوانان هستند.

این مسوول با بیان اینکه امروزه تلاش‌های خوبی جهت برگزاری نماز جماعت در مدارس صورت گرفته است، یادآور شد: طبق آمارهای بدست آمده در حال حاضر نماز جماعت در 63 هزار و 500 مدرسه کشور برگزار می‌شود.

سرگزی ادامه داد: اقامه نماز در مدارس به امامت 18 هزار امام جماعت و 36 هزار همکار فرهنگی در مدارس کشور برگزار می‌شود.

معاون ستاد اقامه نماز، احداث نمازخانه‌های بین راهی را از دیگر خدمات مهم مردم عنوان کرد و گفت: به همت خیرین، متولیان و مسوولان حوزه نماز نمازخانه‌های بین راهی احداث یا تجهیز شده‌اند.

وی، با بیان اینکه کتاب‌هایی با موضوع نماز در کتاب‌های درسی گنجانده شده است، این اقدام را برای نسل نو امری لازم و ضروری عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز ویژه دانشجویان، گفت: ستاد اقامه نماز تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان در همین خصوص منعقد کرده است.

وی ادامه داد: در این تفاهم‌نامه 6 برنامه فرهنگی با موضع نماز ویژه دانشجویان دختر و پسر تدارک و برای آنها اجرا خواهد شد.

به گزارش فارس؛ پرسش و پاسخ میان دانشجویان و ارائه راهکار جهت توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه از برنامه‌های این نشست بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار