باد شکم علت یک آتش سوزی در ژاپن!/العبادی: آماده ی جنگ با ترکیه هستیم

بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« وقتی مناظره های آمریکا کری را از صحبت کردن در باره دموکراسی خجالت زده می کند»،« حمله به عابران در مرکز تورنتو با یک کشته » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۲۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 02 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
العبادی: آماده ی جنگ با ترکیه هستیم
حیدر العبادی» نخست وزیر عراق تأکید کرد که کشورش با ترکیه قصد جنگیدن ندارد ولی اگر ترکیه بخواهد با عراق وارد جنگ شود، این کشور آماده است با ترکیه مقابله کند.
العبادی اظهار داشت: «ما  به دنبال جنگ با ترکیه نیستیم؛ ولی اگر ترکیه خواهان جنگیدن با ما باشد ما آماده‌ایم».
به گزارش وبگاه شبکه خبری المیادین، وی همچنین افزود: ما از جسارت ترکیه نگرانیم و امیدورایم که به دنبال دخالت نظامی در عراق نباشد.
نخست وزیر عراق تأکید کرد، دخالت نظامی ترکیه در عراق منجر به تجزیه ترکیه خواهد شد.
العبادی در مورد میانجیگری بین عراق و ترکیه برای پایان دادن به تنش بین این دو کشور گفت که وی از هرگونه میانجیگری استقبال می‌کند.
نخست وزیر عراق در خصوص میانجیگری ایران نیز بیان داشت که تاکنون از سوزی این کشور پیشنهاد میانجیگری ارائه نشده است.
العبادی در مورد احتمال قطع رابطه عراق با ترکیه نیز عنوان داشت که با وجود فشارهایی برای قطعی روابط، کشورش هرگز روابط خود با همسایه شمالی‌اش را قطع نخواهد کرد./منبع: فارس
باد شکم علت یک آتش سوزی در ژاپن!
علت حریق در بیمارستانی در ژاپن، « باد شکم» بیمار اعلام شد.
به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه ژاپنی « Asahi Shimbun» ، کمیسیون کارشناسی  پس از  بازرسی به  چنین نتیجه ای  رسید.
روز 15 ماه آوریل  هنگام عمل بیماری ، ناگهان شعله های آتش زبانه کشید و و اتاق عمل را فرا گرفت. بیمار  دچار  سوختگی در  ناحیه  پا و کمر شد.
به نوشته اسپوتنیک، برای  کشف علت آتش سوزی،  از کارشناسان دعوت به همکاری شد. آنها گفتند که  مواد آتش زا در  اتاق عمل وجود نداشت  و تجهیزات پزشکی بخوبی کار می کردند.  اعمال پرسنل بیمارستان نیز  درست بود و  باد شکم بیمار علت  بروز آتش سوزی شد.
 باد شکم بیمار  با هوا قاطی شد و بعد تحت تأثیر  لیزر که پزشکان در حال استفاده از آن بودند  شعله ور شد.
وقتی مناظره های آمریکا کری را از صحبت کردن در باره دموکراسی خجالت زده می کند
«جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه صحبت‌های مطرح‌شده در مناظرات انتخاباتی در این کشور را «شرم‌آور» توصیف کرد.
وی که در نشستی در لندن به سوالات دانشجویان پاسخ می‌داد، در مورد انتخابات آمریکا گفت: «باید به صراحت بگویم که این انتخابات برای تصویری که از کشورمان در خارج وجود دارد، شرایط واقعا سختی ایجاد کرد.»
کری افزود: «لحظاتی وجود دارد که شرمساری محض است. گاهی از هر عرفی که من می‌شناختم هم خارج می‌شود. خوب من در سال 2004 نامزد ریاست‌جمهوری بودم و هیچ‌وقت تصور هم نمی‌کردم که مناظرات بر موضوعات اساسی متمرکز نباشد. خوب این تغییر بزرگی است.»
وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «این مسئله کار را از این لحاظ برای من دشوار کرده که وقتی با بعضی وزیران خارجه در دیگر کشورها یا روسای جمهور و نخست‌وزیرهای کشورهای دیگر دیدار می‌کنید و می‌گوئید "از شما می‌خواهیم که محکم‌تر به سمت دموکراسی گام بردارید،" به شما نگاه می‌کنند و هرچند که مودب به نظر می‌رسند، اما می‌توانید ببینید که در سر آن‌ها، در چشم آن‌ها و در صحبت‌هایشان این سوال وجود دارد. سخت است.»
کری گفت این مسئله به انتخابات محدود نیست و مسائل جناحی موجب شده تا واشنگتن حتی در تصویب بودجه هم با مشکل مواجه باشد. وی افزود: «یا وقتی وارد می‌شوید و (به خارجی‌ها) می‌گوئید "خیلی مهم است که بودجه‌تان را تصویب کنید،" و بعد می‌بینید که هاج و واج نگاهتان می‌کنند.»
او با این حال گفت آمریکا کشوری است که می‌تواند این مسائل را هضم کرده و «قدرتمندتر» به راهش ادامه دهد.
حملات لفظی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و افشاگری در مورد فساد اخلاقی «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان و رسوایی ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها موجب شده تا بسیاری از کارشناسان آمریکایی این دور از انتخابات را انتخابی بین «بد» و «بدتر» توصیف کنند.
کری پیش از این هم انتخابات امسال را که هفته آینده برگزار می‌شود، مایه شرمساری آمریکا خوانده بود.
وی در ماه مارس گفت: «این (منازعات انتخاباتی) حس اطمینان همه نسبت به ثبات قدم و قابلیت اتکا ما را متزلزل می‌کند. باید بگویم که آن‌ها (مقامات خارجی) سوالاتی از من پرسیده‌اند که باعث شده به این نتیجه برسم که آنچه در جریان است، یک شرمساری برای کشور است.»/منبع: فارس
حمله به عابران در مرکز تورنتو با یک کشته
مردان مسلح به چاقو به رهگذران در مرکز تجاری شهر تورنتو حمله کردند و علاوه بر کستن یک عابر، 2 نفر را نیز زخمی کردند.
حمله به عابران در مرکز تورنتو با یک کشته
اتاق خبر 24: مردمی که امروز در ناحیه تفریحی-تجازی پلازا در مرکز شهر «ونوکوور» در حال تردد بودند، با چاقوی افرادی ناشناس مورد حمله قرار گرفتند و یکی از آنها کشته شد.
پلیس از ورود عابران که منطقه وسیعی که حالا محل جرم شده، جلوگیری می‌کند؛ یک جسد بر روی زمین افتاده است.
پلیس اعلام کرده که این حادثه 2 مجروح هم داشته است؛ هنوز از انگیزه عاملان حمله خبری در دست نیست.
حساب توئیتری پلیس ونکوور اعلام کرده 2 مرد جوان به ظن دست داشتن در این ماجرا دستگیر شده‌اند.
دستان این دو مرد در هنگام دستگیری در کیسه‌هایی پوشانده شده است. به گفته کاربران کانادایی شبکه‌های اجتماعی، پلیس کانادا این کار را معمولاً برای پوشاندن شواهد موجود بر روی دست مجرمان (مثلاً لکه‌های خون) انجام می‌دهد.
ترامپ امیدوار شد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، وب‌سایت شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی نوشت: تازه‌ترین نظرسنجی‌های سراسری در میان رأی‌دهندگان احتمالی مردم آمریکا نشان می دهد که برای نخستین بار دو نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری به هم نزدیک شدند و دونالد ترامپ در یک هفته باقی‌ مانده توانسته اختلاف خود را به بصورت باورنکردنی با هیلاری کلینتون کم کند.
تازه‌ترین نظرسنجی‌های سراسری «واشنگتن‌پست» و شبکه خبری «ای‌بی‌سی» نشان می‌دهد که کلنتون 46 درصد و دونالد ترامپ 45 درصد آراء این نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
این نخستین بار از ماه «می» است که نامزد جمهوریخواهان به راه‌یابی به کاخ سفید امیدوار شده‌ است.
اسد تا پایان دوره ی ریاست جمهوری در قدرت می مانم
رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه تا پایان دوره ریاست جمهوری اش در مسند قدرت باقی می ماند به توطئه های غرب ضد دمشق اشاره کرد.
 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، رئیس جمهور سوریه در سخنانی بر باقی ماندن خود در منصب ریاست جمهوری این کشور تا چند سال دیگر تاکید کرد.
 بر اساس این گزارش، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد: بعید است که تغییری در عرصه سیاسی به وجود آید تا بدین صورت نیروهای دولتی نیز بتوانند به پیروزی دست یابند. انتظار دارم که تا پایان دوره ریاست جمهوری ام در سال ۲۰۲۱ میلادی در عرصه قدرت باشم.
 وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مطمئن هستم که نیروهای ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه تمامی اراضی کشور را بازپس خواهند گرفت. آمریکا، غرب، داعش و گروه های مسلح مسئول جنگ علیه سوریه هستند.
 رئیس جمهور سوریه بیان داشت: همگان از تلاش های آمریکا برای سرنگونی حکومت سوریه آگاه هستند و اتهاماتی جعلی را در خصوص اینکه من مخالفانم را به قتل می رسانم، مطرح می کنند. هزاران بی گناه توسط تروریست ها قربانی شده اند اما آنها نمی خواهند در رابطه با جنایات جنگی شان سخن گفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار