مدیرکل کمیته امداد خبر:

اجرای 17 هزار طرح اشتغال زا توسط کمیته امداد در چند سال اخیر

محبی: این نهاد از در هفت ماهه گذشته امسال موفق شده است یک هزار و ۲۱ طرح با اعتبار ۱۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سرفصل های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، صنفی و صنعتی، خدماتی و مشاغل خانگی برای مددجویان در استان ایجاد کند.
کد خبر: ۳۲۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 03 November 2016
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از کارگاههای آموزشی مددجویان از جمله قالی بافی، گلیم بافی و کیف و کفش دوزی بازدید کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: کمیته امداد به منظور احیای فرهنگ کار و پایدار سازی مشاغل، آشنایی با قوانین و مقررات اصناف، ایجاد شغل و کارآفرینی، برگزاری کارگاههای آموزشی با همکاری فنی و حرفه ای را برای مددجویان در نظرگرفته است.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی و ایجاد اشتغال یکی از دغدغه های اصلی مسئولان این نهاد است، افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان مورد حمایت از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و برگزاری این دوره های آموزشی باعث شکوفایی اقتصادی، فراهم کردن زمینه اشتغال پایدار مددجویان و خودکفایی آنان می شود.
محبی با بیان اینکه آموزشهای در نظر گرفته شده برپایه آموزشهای کوتاه مدت وبلند مدت است، اظهار کرد: در این زمینه امسال دو هزار و ۹۵۷ نفر با هدف حرفه آموزی در این دوره ها شرکت کرده اند و افراد تحت حمایت فعال در این کارگاههای آموزشی می توانند با حمایت کمیته امداد آموزش های خود را تکمیل کنند.
وی رشته های آموزشی برگزار شده را پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ، پرورش بوقلمون، مرغ محلی، رشته های کامپیوتر و هوش مصنوعی، کیف و کفش دوزی، آرایشگری، نسخه خوانی، گلیم بافی، زنبورداری، تعمیرات موبایل، نقشه کشی، عکاسی حرفه ای و ... عنوان کرد.
محبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۸۸ تاکنون ۱۷ هزار و ۹۲۵ طرح اشتغال برای مددجویان اجرا شده، بیان کرد: این نهاد از در هفت ماهه گذشته امسال موفق شده است یک هزار و ۲۱ طرح با اعتبار ۱۳۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سرفصل های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، صنفی و صنعتی، خدماتی و مشاغل خانگی برای مددجویان در استان ایجاد کند.
وی با بیان اینکه کمیته امداد با موسسات کاریابی و کارفرمایان به منظور اشتغال مددجویان تعامل دارد، گفت: میزان تعهد کاریابی امسال کمیته امداد برای مددجویان ۲۰۰ نفر است که از این تعداد، ۱۴۰ نفر از طریق مراکز کاریابی از ابتدای سال تاکنون مشغول به کار شده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان در پایان خاطرنشان کرد: این نهاد با فراهم کردن و ایجاد بستر مناسب اشتغالزایی و ارایه تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان اقدامات موثری برای آنان انجام داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار