مدیرکل اوقاف قزوین:

لزوم شناسایی موقوفات مجهول‌الهویه در دهه وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: باید در راستای ترویج فرهنگ وقف به دنبال جریان‌سازی باشیم چراکه این امر موجب ایجاد انگیزه برای پرس‌و‌جو و تحقیق در ذهن مخاطب می‌شود.
کد خبر: ۳۲۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 09 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در جلسه استانی دهه وقف سال 95 که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد با اشاره به حوزه وقف اظهار داشت: باید فعالیت‌های خود را در راستای ترویج فرهنگ وقف صرف کنیم.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف باید تولید محتوا با مضمون صورت گیرد،‌ ادامه داد: در این زمینه محتوایی که ایجاد انگیزه و تفکر در مخاطب کند باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: باید در راستای ترویج فرهنگ وقف به دنبال جریان‌سازی باشیم چراکه وقتی جریان‌سازی صورت می‌گیرد، ایجاد تفکر شده و این امر هم موجب ایجاد انگیزه به پرس‌و‌جو و تحقیق در ذهن مخاطب می‌شود.

عادل عنوان کرد: جریان‌سازی اصل موضوعی است که باید مسؤولان اداره‌کل اوقاف به دنبال آن باشند زیرا تمام مسؤولان مقطعی هستند و وقتی در فعالیتی جریان‌سازی صورت می‌گیرد این جریان دائم بوده و قائم به حضور آن‌ها نیست.

این مسؤول در ادامه به بیان احکام شرعی وقف تأکید کرد و گفت: باید به مبلغان اعزامی در دهه آخر ماه صفر یادآوری شود که احکام وقف در احیاء موقوفات نقش تأثیرگذاری دارد و هیچکدام از مسؤولان نباید از این مهم غافل شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در خصوص همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و صنفی تصریح کرد: عمده هدف مسؤولان این اداره‌کل در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های صنفی در این ایام ترویج سنت حسنه وقف، بیان آثار و فوائد و برکات سنت حسنه وقف از زبان دیگران و متخصصان هر حرفه است.

عادل تشریح کرد: مسؤولان باید ضمن بیان و ترویج سنت حسنه وقف اقدام به بیان نیازهای روز جامعه در حوزه‌های مختلف کرده و با سوق دادن نیات واقفان به این سمت و سو موجبات چشیدن شهد شیرین وقف را برای همگان فراهم کنند.

وی در خصوص شناسایی موقوفات مجهول‌الهویه در دهه وقف بیان کرد: در این دهه باید به کمک معتمدان و بزرگان بومی‌، محلی در راستای شناسایی موقوفات مجهول‌الهویه تمام توان قدرت خود را به کار گیریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار