موکب رستم روزی 5هزار زائر را اطعام می کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: روزانه بیش از 5 هزار نفر در موکب امامزاده حسن (ع) شهرستان رستم اطعام می‌شوند.
کد خبر: ۳۲۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 09 November 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موکب امامزاده حسن (ع) شهرستان رستم در مرز شلمچه روزانه بیش از 5 هزار نفر را اطعام می‌کند.

وی افزود: از آنجاکه در مسیر بین راهپیمایی اربعین از فارس و شیراز تا خوزستان و شهرهای اهواز و خرمشهر ایستگاه و موکبی نبود در امامزاده حسن (ع) منطقه کوپن در شهرستان رستم یک موکب صلواتی برپا شد تا خدمات لازم به زائران ارائه شود.

موسوی ادامه داد: خروجی خیلی از استان‌ها به سمت مرز مانند کرمان و هرمزگان و همین‌طور شهرهای آباده، لار و استهبان با فواصل زیاد هفت‌ تا هشت‌ ساعته از استان فارس در شهرستان رستم است و نیاز بود خدمات خوبی برای کاهش خستگی مسافران با ایجاد فضای و استراحت و پذیرایی در این نقطه ارائه شود.

وی با بیان این‌که فارس موقوفات زیادی دارد و عمده موقوفات در بحث اطعام و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا در ایام محرم و صفر است، اضافه کرد: در دهه نخست محرم اجرای امینانه نیات واقفین در حوزه اوقاف و امور خیریه فارس مدنظر قرار گرفت و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس و ادارات شهرستان‌ها با توجه به نیات واقفین چند میلیارد تومان در بحث اطعام، روضه‌خوانی، اعزام مبلغ به اقصی نقاط استان فارس هزینه کردند و در ماه صفر نیز اجرای نیات واقفین در این حوزه صورت پذیرفت.

مدیرکل اوقاف فارس تصریح کرد: در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین با توجه به سیاست‌های سازمان سال گذشته یک موکب در مرز شلمچه و یک موکب در چزابه مستقر شد اما امسال فارس و بوشهر مأموریت پیدا کردند در مرز شلمچه موکب شماره دو اوقاف را برپا کنند که در 10 روز قبل از اربعین و پنج روز بعد از اربعین از زائران پذیرایی می‌کند.

وی متذکر شد: هر واقف در هر زمانی وقف کرده پیشگیری و حل مشکلات و نیازمندان آن زمان مردم را مدنظر داشته و امروز بحث بهداشت و درمان از مباحث مهم موردنیاز جامعه است و به آن جهت که سرطان هزینه‌های سنگینی را بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند می‌طلبد واقفان و خیران در ساخت‌وساز بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب که به نام مقدس حضرت اباعبدالله مزین است و کرمان، هرمزگان، بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس را پوشش می‌دهد کمک کنند.

وی ابراز داشت: این بیمارستان در شهر صدرا قرار دارد و در حال حاضر فونداسیون آن احداث و در هشت طبقه دیده‌ شده و اسکلت فلزی فاز نخست هم به پایان رسیده و با توجه به آن‌که متعلق به هیچ نهاد دولتی نیست مناسب است واقفان و خیران از ساخت آن حمایت کنند تا بار سنگین بیماری خانمان‌سوز سرطان برای خانواده‌ها کمتر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار