معاون جهادکشاورزی خراسان جنوبی:

طرح کاهش سن و وزن مرغ در خراسان جنوبی اجرا می شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان جنوبی از اجرای طرح کاهش سن و وزن مرغ تولیدی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 05 December 2016
 جلال مدرسی اظهارکرد: مهمترین هدف از اجرای این طرح، افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات، توسعه صادرات، افزایش کیفیت گوشت مرغ و بهبود شرایط بهداشتی فرایند تولید تا عرضه گوشت مرغ است.

وی بیان کرد: در فاز اول مرغ قابل بسته بندی به صورت کامل با میانگین وزن ۱.۸ کیلوگرم و حداکثر وزن لاشه ۲.۲ کیلوگرم امکان پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: وزن‌های بالاتر باید به صورت قطعه‌بندی عرضه شود و حداکثر سن کشتار ۴۲ روزه است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۶۴۵ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان، بیان کرد: با اجرای طرح کاهش سن پرورش، تعداد دوره‌های جوجه‌ریزی در طول سال افزایش پیدا کرده است و باعث رونق اقتصادی درتمامی حلقه‌های صنعت طیور استان  می‌شود.

وی، افزایش قدرت خرید مردم، کاهش میزان چربی و دور ریز لاشه و افزایش خوش خوراکی و تردی گوشت مرغ، همچنین ارتقای سلامت تولید و ماندگاری گوشت سفید مرغی را از مزایای عملیاتی شدن این طرح عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در کاهش هزینه تولید و خروج ارز از کشور نیز تاثیر بسزایی دارد، گفت: کارگروه ویژه‌ای بر اجرای این طرح در استان نظارت دارد و با اطلاع رسانی به موقع و سریع به واحدهای پرورش مرغ گوشتی تعمهیدات لازم درخصوص تامین غذای سالم بر سر سفره مردم انجام خواهد گرفت.

مدرسی عنوان کرد: با واحدهای تولید گوشت مرغ که خارج از این قانون اقدام به عرضه مرغ با وزن بالا و سن کشتار بیشتر از ۴۲ روز کنند بر اساس دستورالعمل ابلاغی رفتار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار