توهین به فراکسیون ترک زبانان/آیا این فراکسیون ضد ملی است؟

بندهایی که از مقاله صفحه اول یکی از روزنامه های کثیرالانتشار ملی است که درج گردیده و فراکسیون ترک زبانان را نخستین گام جدی در راستای انحراف مشروطیت و مأموریت ملی پارلمان دانسه است.
کد خبر: ۳۳۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 06 December 2016

این جملات را باهم مرور کنیم
 
1-تقریبا هیچ کشور معتبری سراغ نداریم که مجلسش به گروه‌ها و فراکسیون‌های غیرملی يا ضدملی تقسیم شده باشد
 
2-تأسيس فراکسیون به ‌اصطلاح مناطق ترک نشین، شاید نخستین گام جدی در راستای انحراف مشروطیت و مأموریت ملی پارلمان است، گامی که در صورت تثبیتش، موج اول دومینوی قومی را به راه خواهد انداخت.
 
3-کسانی که هرگز مفهوم مشروطه را درک نکرده و پارلمان را صرفا در صندلی و کرسی خلاصه کرده‌اند، به‌راحتی می‌توانند دفاع از حاکمیت ملی را به دفاع از حاکمیت قومی و فرقه‌ای تقلیل دهند
 
4-تشکیل این فراکسیون با روح مجلس ملی در تضاد است
5--مجلس موازی» نیز در حال ظهور است که مأموریت خود را در تقسیم‌بندی «شهروندان مدرن» به «ایلات و قبایل» تعریف کرده است
6-این فراکسیون تا همین جای کار  نیز هزینه‌ها و آسیب‌های جدی متوجه آبروی کشور در مجامع بین‌المللی کرده است.
 
اینها بندهایی از مقاله صفحه اول  یکی از روزنامه های کثیرالانتشار ملی  است  که درج گردید.
این نویسنده محترم که در لابلای نوشته خود به فرمان مظفرالدین شاه بعنوان سلطان با تدبیر اشاره نموده، نتوانسته است علقه های غلط ناسیونالیستی خود را پنهان دارد.بماند که چرا این عزیز،بجای اشاره به منویات رهبری ویا امام راحل به اوامر ملوکانه شاهان قاجار اشاره می نماید؟

 این نویسنده تلاش می کند تا اینگونه القا کند که هرآنچه موجب پیشرفت این ملت است نادیده گرفتن تفاوت های نژادی و قومی و زبانی است و از طرف دیگر اصرار بیجای پهلوی گونه به یکسانی فرهنگ و زبان و نژاد تنها راه نجات این ملت است.
 
 این تفکر هرچند بسیار خطرناک است اما به لطف خدای متعال و با درایات نظام مقدس اسلامی این تفکر ارتجاعی مجالی برای گسترش ندارد. باید فراموش نکنیم که :
 
الف. مظفرالدین شاه خیل وقت پیش رفته است. اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران تحت امر ولی فقیه زمان اداره می گردد. اوامر ملوکانه شاهان پهلوی هم در زباله دانهای تاریخی سیر می کند.
 
ب.مجلس شورای اسلامی  متشکل از نمایندگان قانونی این ملت است. علاوه بر نظارت شورای نگهبان برای ورود نمایندگان در تراز جمهوری اسلامی ، نهادهای نظارتی نیز ماموریت های ذاتی خود را مداوما انجام میدهند. بنابراین جای هیچ نگرانی ای نیست. پس چگونه ممکن است این فراکسیون را ضد ملی نامید. این نیز بماند که چرا این نویسنده محترم همه چیز را ملی می بیند و نقشی برای مذهب در انسجام ملت ایران قائل نیست.
 
ج.تشکیل این فراکسیون نه تنها موجب انشقاق قومی در مجلس نشده است بلکه موجب تقریب افکار و الفت بین نمانیدگان شده است.در حالی که بر اساس قانون اساسی تشکیل چنین مجامعی نه تنها مذموم نیست بلکه از حمایت قانون نیز برخوردار است. چطور میشود این عزیزان برای گروه های اجتماعی غیر مفید داد جامعه مدنی سر می دهند اما برای تحقق اصول قانون اساسی ، ظرفیت سازی قانونی را به صلاح نمی دانند؟

آخر سر بدون  اینکه بخواهیم به این نویسنده محترم نکات بدیهی را یادآوری کنیم تنها به این بند بسنده می نماییم که آنچه امروز بنام ایران شناخته می شود مرهون ایثار ها و فداکاری های تمامی اقوام این مرز و بوم است. تلاش های بیجا برای غیر خودی تلقی کردن این یاوران نظام جمهوری اسلامی ، ممنوع  .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار