کاهش 40 درصدی آتش سوزی ها در عرصه های طبیعی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از کاهش 40درصدی آتش سوزی ها در سطح مراتع و جنگل های استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 13 December 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، علی محمدی مقدم افزود: طی این مدت 66 فقره آتش سوزی با مساحتی در حدود 158 هکتار در جنگل ها و مراتع استان به وقوع پیوسته که از این میزان 16 فقره در جنگل ها به میزان 22.8 هکتار، 45 فقره در مراتع به میزان 104 هکتار و پنج فقره نیز در مراتع مشجر با مساحت 31 هکتار رخ داده است.
وی اظهار کرد: این میزان آتش سوزی ها از لحاظ مساحت 40 درصد و از لحاظ تعداد 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
محمدی مقدم، تجهیز دستگاههای اجرایی و خدماتی به ادوات و تجهیزات اطفای حریق و تعامل با دستگاهها و یاری نیروهای مردمی را از دلایل کاهش میزان آتش سوزی ها در منابع طبیعی استان عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که وقوع آتش سوزی ها به طور عمده در مراتع بوده است، افزود: عوامل انسانی نظیر بی توجهی برخی مسافران و گردشگران در نحوه خاموش کردن آتش در مناطق مرتعی و جنگلی و افروختن آتش در مزارع توسط کشاورزان برای آماده سازی زمین برای کشت از دلایل عمده آتش سوزی در مراتع گزارش شده است.
بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، میزان برآورد خسارت آتش سوزی ها در دست بررسی است.
جنگل های چهارمحال وبختیاری با وسعتی معادل 307 هزار هکتار 18٫5 درصد مساحت این استان و 2٫5 درصد مساحت جنگل های کشور را به خود اختصاص داده است و این استان جزو استان های جنگل خیز کشور در مناطق زاگرس نشین به شمار می رود.
مراتع چهارمحال و بختیاری نیز یک میلیون و 93 هزار هکتار از وسعت این استان را شامل می شود که طبق این آمار 86.6 درصد از مساحت این استان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار