یک محقق و پژوهشگر;

جعل هویت زنان محبوبترین شیوه کلاهبرداری اینترنتی است / 71 درصد کاربران فریب هویت های جعلی را می خورند

بر اساس آمارها ۷۱ درصد کاربران بدون فکر کردن ، به درخواست‌هایی که از جانب کاربران اینترنتی مجهول الهویه که دارای اسامی یا تصاویر خانم ها و دختران باشند پاسخ مثبت می دهند.
کد خبر: ۳۴۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 23 December 2016
نوید کمالی محقق و پژوهشگر فضای مجازی در یادداشتی در مورد شیوه های رایج  مهندسی اجتماعی و جمع آوری اطلاعات توسط مجرمان اینترنتی نوشت:

شاید هر یک از شما بدلیل نوع فعالیت های علمی ، اقتصادی ، اجتماعی یا حتی سیاسی و فرهنگی خود از ابزارهای ارتباط الکترونیکی زیاد استفاده کنید اما خوب است که در هنگام استفاده از اینگونه ابزارهای پر خطر مواظب امنیت خود باشید زیرا هیچ وقت تبهکاران ٬ مجرمین و جاسوس ها با چهره واقعی خودشان با شما روبرو نمی شوند!

بطور مثال این پست الکترونیکی برای بنده ارسال شده است و در آن فردی با نام « ندا ادیب » بدلیل عدم پاسخگویی بنده !!! درخواست یک ارسال یک شماره تماس ، غیر از شماره تماس عمومی و رسانه ای بنده را نموده است!

جعل هویت زنان محبوبترین شیوه کلاهبرداری اینترنتی است / 71 درصد کاربران فریب هویت های جعلی را می خورند

در نگاه اول این ایمیل یک نامه معمولی جلوه می کند که از سمت مخاطبی عمومی ارسال شده است و چون فرستنده از نام یک خانم‌ بهره برده است ، متاسفانه غالب افراد فورا به درخواست‌های اینچنین پاسخ مثبت می دهند!

اما بنده با بررسی کدهای پشت نامه دریافتم که فرستنده نامه ها از یک سرور جعلی و در حجمی انبوه اقدام به ارسال این درخواست نموده است و بنا بر برآورد و تحلیل بنده هدف مغز متفکر پشت این حمله، جمع آوری بانک اطلاعاتی از شماره تماس های ثانویه احتمالی برخی فعالین فضای مجازی است.

پی نوشت : بر اساس آمارها ۷۱ درصد کاربران بدون فکر کردن ، به درخواست‌هایی که از جانب کاربران اینترنتی مجهول الهویه که دارای اسامی یا تصاویر خانم ها و دختران باشند پاسخ مثبت می دهند حال تو خود بخوان حدیث مفصل ازاین مجمل! 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار