راه‌اندازی «محفل ماهانه طنز» استان یزد

کد خبر: ۳۷۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵ 07 February 2017
به گزارش تابناک یزد،رئیس حوزه هنری یزد با اعلام این خبر گفت: نخستین محفل ماهانه طنز استان با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان با شعرخوانی مهمانان ویژه‌ای همچون ناصر فیض، امید مهدی‌نژاد، مهدی استاد احمد، علیرضا لبش، اكبر كتابدار و اكبر میرجعفری و طنزپردازان یزدی شامگاه دوشنبه 18 بهمن در این مركز فعالیت خود را آغاز خواهد كرد.
 
محمدصادق كوچك‌زاده، كشف و پرورش استعدادهای طنز، تقویت و ارتقای سطح دانش طنزپردازان جوان و فعال، تولید طنز فاخر در حوزه‌های مختلف، مخاطب‌یابی، ایجاد جریانی سازنده در عرصه طنز مكتوب استان و ترویج طنز عفیف را از مهم ترین اهداف راه‌ اندازی این محفل برشمرد.
 
وی با اشاره به جایگاه طنز به عنوان زیباترین قالب انتقال پیام و تأثیر آن در ارتقای فرهنگ جامعه افزود: این محفل ادبی كه در دو بخش شعر و نثر برگزار می‌شود، بستر مناسبی برای رشد و معرفی شاعران و نویسندگان جوان استان در حوزه طنز خواهد بود.
 
كوچك‌زاده با بیان اینكه اولین محفل به استكبار جهانی و موضوع آزاد اختصاص دارد، ادامه داد: در این محفل از اثر برگزیده از نگاه داوران و مخاطبان تقدیر خواهد شد.
 
وی اظهار داشت: هرچند این محفل در نخستین گام با نام «قندشكن» فعالیت خود را آغاز می‌‌كند ولی طی مسابقه‌ای با حضور طنزپردازان نام دیگری برای آن انتخاب خواهد شد.
 
رئیس حوزه هنری یزد افزود: در حاشیه راه‌اندازی این محفل، به همت دفتر طنز حوزه هنری استان كارگاه آموزش طنز مكتوب با حضور استاد اكبر كتابدار ـ نویسنده، محقق، پژوهشگر و مفسر ادبیات ایرانی و اسلامی ـ برگزار می‌شود.
 
وی همچنین گفت: شاعران، نویسندگان و طنزپردازان استان برای قرائت آثارشان در این محفل می‌توانند تا پایان روز یك‌شنبه 17 بهمن اثر خود را به رایانامه Qandshekan@gmail.com فرستاده یا از طریق تلگرام به شماره 09030882455 ارسال كنند.
 
آیین آغاز به كار محفل ماهانه طنز استان دو‌شنبه 18بهمن از ساعت 19در حوزه هنری یزد واقع در خیابان آیت الله كاشانی، كوچه آزادی برگزار می‌شود.
میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار