برای راهنمایی زائران در قم صورت می گیرد:

نصب تابلوهای چند زبانه در سطح شهر

کمیته خدمات شهری با همکاری میراث فرهنگی با توجه به فرا رسیدن نوروز اقدام به نصب تابلوهای چندزبانه در سطح شهر کرده است. حمل‌ونقل ترافیک استان باید امسال روان‌تر باشد در مورد ورودی‌های شهر هم ورودی تهران، جعفریه و اراک باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
کد خبر: ۳۸۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴ 26 February 2017
به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به مصوبات جلسات پیشین ستاد تسهیلات زائران که به مناسبت میزبانی از مسافران و زائران نوروزی استان قم تعیین شده بود، اظهار کرد: مقرر شد که کلیه کمیته‌های ستاد تسهیلات نوروزی هر کدام جلساتی را داشته باشند و نتیجه جلسات و برنامه ریزی‌ها در جلسات مشترک ستاد تسهیلات ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت اسکان زائران نوروزی، افزود: در کمیته اسکان مقرر شد در هفته اول تعطیلات مدارس و مراکز آموزش پرورش امکان اسکان زائران غیر فرهنگی را هم علاوه بر فرهنگیان فراهم آورند اما در هفته دوم در صورت نیاز و تأمین نشدن ظرفیت مسافران به وسیله هتل‌ها و مراکز دیگر اسکان از آموزش و پرورش درخواست کمک خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بر نیاز به در پیش بینی مسئله امداد خودروها هم در این ایام تأکید کرد و گفت: مسئله حمل و نقل و ترافیک امسال با توجه به افتتاح چند پروژه عمرانی در مسیر زائران انتظار می‌رود که روان‌تر باشد، شهرداری هم باید برای ورودی‌های شهر از جمله ورودی تهران، جعفریه، کاشان و اراک برنامه ویژه‌ای داشته باشد و اولین تصویر زائران از شهر قم را زیبا رقم بزنند.

وی افزود: از چهارشنبه 25 تعطیلات شروع خواهد و عید امسال با ولادت حضرت زهرا(س) مقارن شده است ازاین‌رو آمار سفر افزایش خواهد یافت و باید تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شود.

عالی پور از اهمیت نظارت‌های بیشتر کمیته تنظیم بازار هم گفت و تصریح کرد: کمیته نظارت و ارزیابی باید بر روی کار همه دستگاه‌ها و افراد نظارت ویژه داشته باشد.

وی با تأکید بر اهمیت ساماندهی زائران غیر ایرانی، تصریح کرد: ساماندهی زائران غیرایرانی محل تأکید استاندار بوده است و نیاز است که کمیته زائران غیر ایرانی با همکاری جامعه المصطفی برای ساماندهی این زائران اقدامات ویژه‌ای انجام دهد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تقدیر از عملکرد کمیته امنیتی و سیاسی در سال گذشته، گفت: کمیته سیاسی و امنیتی در سال گذشته بر اساس اطلاعات برترین کمیته استانی ما بود و با توجه به جایگاه خاص استان نیاز است که امسال نیز این مسئله و اقدامات ویژه این کمیته تکرار شود.

وی با تأکید بر اهمیت ساماندهی جاذبه‌های گردشگری به منظور جذب مسافر، تأکید کرد: میراث فرهنگی برنامه مدون در مورد دیر گچین داشته باشد و علاوه بر این کمیته خدمات شهری با همکاری میراث فرهنگی برای نصب تابلوهای چند زبانه اقدام کنند.

عالی پور با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها و ادارات درب‌های خود را در ایام عید به روی زائران و مسافران باز بگذارند، تصریح کرد: سال گذشته نیمی از دستگاه‌های استان که در مسیر عبور زائران بود از این مسئله سرپیچی کردند که با نظارت‌های صورت گرفته امسال تذکر خواهند گرفت.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار