۸۰۰ ‌زندانی در استان بوشهر مهارت‌افزایی شدند

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای ‌بوشهر گفت: ۸۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان ‌در سال ۹۵ با آموزش‌های مهارتی توانمند شدند.
کد خبر: ۴۰۴۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 09 April 2017
احمد لیراوی ظهر امروز در نشست با معاون اداره کل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به اینکه مهارت آموزی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد اظهار داشت: برای حذف ریشه‌های مبادرت به جرم و توانمندسازی زندانیان، فراگیری مهارت ‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان زمینه را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم آورد.

وی با اشاره به اهداف و مزایای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در زندان افزود: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، استفاده بهینه از نیروی انسانی مددجو برای اشتغال و افزایش بهره وری زندانیان در سطح جامعه از اهداف مهم این آموزش‌هاست.

معاون آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد:  به‌وجود آوردن امکان کسب مقبولیت اجتماعی و جامعه پذیری زندانیان، ایجاد روحیه کسب استقلال و خود باوری در زندانیان و شناخت استعداد و توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زندانیان از اهداف توانمند سازی مهارتی آنان است.

وی تاکید کرد: داشتن مهارت در فرد ضمن توانمندسازی کمک می‌کند تا پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند.

لیراوی با بیان اینکه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به مددجویان زندان‌های استان بوشهر به 800 نفر  در سال 95 آموزش ارائه شد گفت: یکی از علل مهم بزهکاری افراد و سوق آنها به سمت انجام جرم را نداشتن مهارت سودمند در حوزه کسب و کار و کار‌آفرینی است.

وی با بیان اینکه بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف است تصریح کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی به ارتقاء منزلت اجتماعی مددجویان نیز کمک می کند زیرا این آموزش‌ها با تاکید بر مسئولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه می‌باشد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تأکید بر حمایت اقشار جامعه از مددجویان، افزود: موضوع حمایت از مددجویان نیازمند فرهنگ‌سازی است و ارتباط و برخورد با آنان باید در ابعاد مختلف به صورت صحیح صورت گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار