رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان:

دولت پاسخگوی نیازهای اصناف و بازاریان نبوده است/ بخشی از واحدهای صنفی تعطیل شده‌اند/ هنوز از رکود خارج نشده‌ایم

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان گفت: دولت پاسخگوی نیازهای اصناف و بازاریان نبوده است و بخشی از واحدهای صنفی تعطیل شده‌اند؛ هنوز از رکود خارج نشده‌ایم.
کد خبر: ۴۱۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 07 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، غلام‌رضا حسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضع اصناف کشور اظهار کرد: اصناف و بازاریان مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی در قالب بخش خصوصی و مردمی هستند و باید نگاه ویژه‌ای به موضوعات اصناف و بازار صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سه میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که ۶۰۰ هزار واحد آن، تولیدی کوچک هستند و نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تأمین نیازهای مردم دارند و با واسطه و بدون واسطه کارهایشان انجام می‌شود و دولت باید عنایت بیشتری به این مجموعه داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان با تأکید بر اینکه با توجه به مشکلات کلان اقتصادی که با رکود در کشور ورود پیدا کرد و هنوز هم از رکود خارج نشده‌ایم، افزود: متأسفانه حمایت‌های دولت از اصناف و بازاریان اتفاق نیفتاده و دولت خیلی پاسخگوی نیاز اصناف و بازاریان نبوده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه رکود و عدم خرید و فروش نسبت به گذشته در بازار تشدید شده است، اضافه کرد: از دلایل اصلی این امر، پایین بودن قدرت خرید مردم است و نبود قدرت خرید باعث شد تا خیلی از صنوف به حداقل سود خود برسند.

وی با بیان اینکه بخشی از واحدهای صنفی با دنبال کردن شیبی از گذشته در سال‌های اخیر تعطیل شده‌اند، تصریح کرد: بخشی از این واحدها در سال ۹۵ در مسیر ابطال پرونده کسب خود اقدام کردند و رکود و مالیات و وجوهی که وزارتخانه‌ها و دولت از این واحدها اخذ می‌کردند، این وضع را رقم زد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان با تأکید بر اینکه برخی از سیاست‌های دولت در بحث ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در کشور باعث شد بخشی از واحدهای صنفی خرد تعطیل شوند، افزود: بخشی از مغازه‌ها با سوابق چندین ساله آسیب دیدند و باید شرایطی خاص برای برپایی این فروشگاه‌های بزرگ اتخاذ شود.

حسن‌پور افزود: سال ۹۵ اصناف کشور پیگیری‌هایی مبنی بر اینکه بخشی از این وام‌هایی که قرار بود به صنایع اختصاص داده شود، در حوزه کارگاه‌های خرد اقتصادی هزینه شود، داشتند و حتی در این ارتباط چند بار هم از طریق اتاق اصناف مکاتبه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه قول‌هایی هم در این زمینه داده شده است، افزود: در بحث حمایت از تولیدی‌های صنفی به دلایل مختلفی حمایتی از سوی دولت اتفاق نیفتاد.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان با تأکید بر اینکه مسؤولان کشور در بخش صنعت آمارهایی می‌دهند که وام‌هایی پرداخت و تسهیلاتی داده شد، اظهار کرد: در بخش اصناف و تولیدی‌ها این اتفاق نیفتاده و پیگیری‌های مجدد در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار