حمایت شوراوشهرداری ازمراکز استعدادیابی

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: شورای اسلامی شهرو شهرداری همدان از مراکز استعدادیابی تا حد امکان حمایت می کند چرا که این امر از مسائل فرهنگی محسوب می شود.
کد خبر: ۴۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲ 07 June 2015
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: استفاده از ظرفیت مراکز استعدادیابی، پیش نیاز شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش مهر، سید احمد حسنی حلم در جلسه هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان که با حضور نمایندگانی از موسسات قرآنی نجوم و خانه هوش و خلاقیت همدان برگزار شد، افزود: در شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان باید از ظرفیتهای مراکز استعداد یابی استفاده کرد.

حسنی حلم با اشاره به اینکه اولین مرحله استعدادیابی فرزندان، تشخیص ظرفیت ها و توانایی ها توسط خانواده ها است، اظهار کرد: همدان دارای فرزندان باهوش و با استعدادی است که به دلیل عدم آگاهی خانواده ها از وجود مجموعه ها و مراکزاستعدادیابی، هنوز استعدادهای فرزندان آنها شناسایی نشده است.

وی فعالیت خانه ریاضیات استاد غیور معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان را در استعدادیابی فرزندان و برگزاری برنامه های مختلف را بسیار ارزشمند دانست.

رئیس کمیسیون بودجه، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهرهمدان نیز با بیان اینکه تربیت انسان خلاق و مبتکر یکی از اهداف نظام های آموزشی دنیا محسوب می شود، اظهار کرد: خانواده ها نقش بسیار مهمی در آمادگی ذهنی و تشویق فرزندان به خلاقیت برای داشتن آینده ای بهتر دارند.

حسین قراباغی ریاضیات را ابزاری مهم برای خلاقیت و ابتکار دانست و اظهار کرد: وجود مراکزی همچون خانه هوش همدان برای شکوفایی خلاقیت کودکان و نسل آینده بسیار حائز اهمیت است.

قراباغی اضافه کرد: شورای اسلامی شهرو شهرداری همدان از مراکز استعدادیابی تا حد امکان حمایت می کند چرا که این امر از مسائل فرهنگی محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره خانه هوش و خلاقیت استان همدان نیز با بیان اینکه برنامه های نشاط آور در فضای جامعه به ویژه حوزه نشاط اجتماعی ضعیف است، اظهار کرد: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی می توان از ظرفیت محلات بهره گرفت و در محلات برنامه هایی در این زمینه برگزار کرد.

حجت الاسلام مهدی جوادی افزود:خانه هوش طرحی به نام نشاط محله را تدوین کرده که زمینه ایجاد شور، نشاط و خلاقیت اجتماعی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام جوادی با اشاره به اینکه اقدامات و فعالیت های فرهنگی هزینه بر است، گفت: خانه هوش در راستای تحقق اهداف خود که همان ایجادنشاط اجتماعی و استعدادیابی فرزندان است نیازمند حمایت و کمک دستگاه های اجرایی و ارگانها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار