مجلس؛افزایش سرمایه بانک‎هارابررسی می کند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی افزایش سرمایه بانک‎ها در مجلس خبر داد و گفت: مردم نسبت به بنگاه‎داری بانک‌ها گله‌مند بوده و نظام بانکی باید این فضا را بشکند.
کد خبر: ۴۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱ 12 February 2015
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی افزایش سرمایه بانک‎ها در مجلس خبر داد و گفت: مردم نسبت به بنگاه‎داری بانک‌ها گله‌مند بوده و نظام بانکی باید این فضا را بشکند.

به گزارش تسنیم ، محمدعلی پورمختاردر مراسم تودیع و معارفه مدیر بانک ملی استان همدان اظهار داشت: بانک‌ها محدودیت‌ها و الزامات خود را دارند و باید قبول کنیم که راه دیگری جز همکاری و همراهی بانک‎ها در زمینه سرمایه‌گذاری در کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه مسیر سرمایه‌گذاری کشور از بانک‌ها عبور می‎کند، گفت: بانک‌هایی که بتوانند اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنند به طور قطع در زمینه سرمایه‎گذاری موفقیت بیشتری را دارند.

پورمختار با بیان اینکه نظام بانکی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: بانک‌های دولتی برای جذب سرمایه‌های مردم در زمانی که فضای رقابتی سختی وجود داشته و موسسات مالی بسیاری در کشور فعالیت می‎کنند کار دشواری را در پیش‌ روی خود دارند.

وی اعتماد مردم و بخش خصوصی را مهمترین سرمایه بانک‎های کشور دانست و گفت: بانک‎ها به دنبال مصالح خود و سپرده‌گذاران بوده و از سوی دیگر نیز انتظارات بخش خصوصی و دولتی از بانک‎ها در کشور بالاست.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با تاکید بر اینکه از بانک ملی ایران انتظار بالایی نسبت به سایر بانک‎ها داریم، اظهار داشت: نوعی نگرانی، گلایه و نقد از سوی مردم نسبت به بانک‎ها در زمینه بنگاه‌داری وجود دارد که امیدواریم بانک‌های کشور در شکستن این فضا موفق عمل کنند.

پورمختار تصریح کرد: بانک‎ها باید بتوانند دست تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور را با اراده تسهیلات ارزان‌قیمت گرفته و در راستای ایجاد اشتغال که امروز یکی از مشکلات اساسی در کشور است گام اساسی بردارند.

وی بیان کرد: متاسفانه عملکرد منفی برخی تسهیلات‎گیرندگان در گذشته سبب شده تا بانک‌ها با مشکل جدی روبه‌رو شوند که بخش دولتی نیز باید به این مسائل توجه جدی داشته و محدودیت‌های نظام بانکی را درک کند.

پورمختار با اشاره به اینکه بانک‌ها امانت‌دار سپرده‌های مردم هستند، تاکید کرد: نیاز است تا بانک‎ها در مدیریت این سپرده‌ها در نحوه پرداخت تسهیلات عملکرد مدبرانه خوبی داشته باشند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به اینکه استان همدان نیازمند حمایت جدی سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نیز به نوبه خود در راستای بهبود فعالیت بانک‎ها گام برداشته و افزایش سرمایه بانک‌ها را مورد بررسی قرار می‎دهد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک‎ها حوزه اختیار آنها را برای پرداخت تسهیلات باز می‎کند، تاکید کرد: این امر سبب می‎شود تا نظام بانکی در زمینه اشتغالزایی بیش از پیش فعال شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار