از بهبانان و فعالان طرح کاج در استان کرمانشاه تجلیل شد

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از نشست ماهانه پایش و تجلیل از بهبانان و فعالان طرح کاج در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 08 July 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نشست ماهانه تجلیل از بهبانان و فعالان طرح کاج (کاربست ملی مداخلات پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید) برگزار شد.

امین اله سلیمانی معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اینکه از آغاز ابلاغ طرح مذکور در کشور تا کنون در استانها اقداماتی صورت گرفته گفت: از اوایل خرداد ماه سال گذشته تا کنون در استان کرمانشاه نیز جلسات توجیهی  و آموزشی برای بهداشتیاران واحدهای اقتصادی استان برگزار شد که طی آن ضمن ارایه پکیج­های توجیهی در رابطه با چگونگی ورود بهداشتیاران در طرح از سوی این بهداشتیاران که در این طرح با نام بهبان شناخته می شوند صورت گرفت.

وی گفت: طرح کاج حاوی 5 لوح فشرده با هدف پیشگیری از ابتلای افراد سالم به مواد مخدر در محیط های کاری، ارایه آموزش و انتقال آموزشها بویژه در امر سلامت روان، تغذیه سالم و سلامت خانواده ها با هدف نهادینه کردن آن در سطح  خانواده و جامعه است.

سلیمانی ادامه داد: بهبانان در راستای اجرای طرح مذکور ضمن ارتباط مستمر و تنگاتنگ با کارشناسان حوزه امور اجتماعی چگونگی ارایه پکیج مجموعه سبک زندگی سالم را به کارکنان واحدهای مربوطه خود ارایه داشته اند.

معاون اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به صدور گواهی آموزشی کارکنان توسط بهبانان اشاره و تاکید نمود: بهبانان محیط های کاری می بایست آموزش پکیج آموزشی سبک زندگی سالم را ماهیانه حداقل به 20 نفر از کارکنان ارایه نمایند بگونه ای که هر محل کار به صورت ماهیانه صدور 20 کارت به افراد آموزش دیده از سوی بهبانان صورت پذیرد.

ایشان ادامه داد: در همین راستا اجرای برنامه های توجیهی و آموزشی دیگر نیز در دستور کار است که برای مجموعه محیط های کاری 50 تا 500 نفر در دست اقدام است و از شهریور ماه سالجاری اجرایی خواهد شد که طی آن بهبانان، مدیران کارخانجات، مدیران روسای شهرستانها و کارشناسان مربوطه طی جلسه ای از جزئیات طرح مطلع خواهند شد.

سلیمانی ضمن اشاره به تاثیرات روانی اجرای طرح در خانواده و جامعه بیان داشت: از آنجا که داشتن جامعه سالم نیازمند داشتن برنامه های فرهنگی و آموزشی است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واسطه ادارات استانها این امکان را فراهم نموده و کارشناسان مربوطه ادارات استانها نیز برای هر چه بهتر اجرایی شدن این طرح خواستار همراهی، همکاری و مساعدت کارفرمایان، مدیران شرکتهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی شد.

گفتنی است: در پایان این جلسه ضمن طرح پرسش و پاسخ از آقای بهمن بهرامی بهبان شرکت روژین تاک، خانم پریوش جمشیدی بهبان شرکت شرکت پویا غرب و خانم نیلوفر یارآموند از شرکت مهر کام پارس که در راستای اجرایی نمودن اهداف طرح اقدامات ارزنده ای انجام داده بودند با اهداء لوح سپاس از ایشان تقدیر بعمل آمد.


 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار