اجرای 11 طرح در بخش معدن چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: 11 طرح افزایش تولید و بازسازی و نوسازی معدن در این استان برای امسال در حال اجراست.
کد خبر: ۴۶۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 23 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهزاد ابراهیمی اظهار کرد: مطابق برنامه ریزی های انجام شده امسال 5 معدن جدید در استان راه اندازی می شود که برای 50 نفر ایجاد اشتغال و افزایش 600 هزار تن ظرفیت اکتشاف مواد معدنی دارد.
به گفته وی، برای راه اندازی این تعداد معدن 30 میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت و 12 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری در گردش انجام می شود.
ابراهیمی تصریح کرد: سال جاری ماشین آلات 22 معدن استان با 145 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ماشین آلات 46 صنایع معدنی با 685 میلیارد ریال سرمایه گذاری بازسازی و نوسازی می شود.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد زیرساخت های مجتمع معدنی شماره 2 شهرکرد و باباحیدر در شهرستان فارسان با 20 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای امسال برنامه ریزی شده است.
ابراهیمی تصریح کرد: امسال اکتشاف مقدماتی خاک های صنعتی استراتژیک از جمله 'کائولن بنتونیت و باریت'، اکتشاف سلستین، اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و اکتشاف ژئوشیمیایی گنبدهای نمکی با هدف شناسایی کانی های با ارزش در استان انجام می شود.
به گفته وی، اکتشاف نیمه تفصیلی و امکان سنجی کاربردهای فلدسپات های استان در تولید انواع کاشی و سرامیک و اکتشاف ژئوشیمیایی بیتومین های استان به منظور شناسایی فلزات کمیاب و عناصر نادر امسال در استان انجام می شود.
ابراهیمی افزود: طرح اکتشاف ماهواره ای هزار کیلومتر مربع بخش مرکزی استان در محدوده شهرستان های فارسان، کیار، اردل، لردگان و بروجن، اکتشاف خاک نسوز در مرزهای پرموتریاس در کل استان و اکتشاف نیمه تفصیلی سنگ های تزئینی و نما در شهرستان اردل نیز هم اینک در حال اجراست.
رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اینک 188 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای یکهزار و 578 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 84 میلیون تن ظرفیت استخراج مواد معدنی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد، اظهار کرد: تاکنون به طور میانگین سالانه حدود 7.5 میلیون تن موادمعدنی از معادن فعال استان استخراج می شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار