جمع‌آوری یخچال‌های فرسوده درمراکزعرضه مرغ

رئیس دامپزشکی شهرستان همدان گفت: جایگزینی یخچال‌های ایستاده به جای یخچال‌های خوابیده و فرسوده در مراکز عرضه مواد خام دامی و گوشت مرغ از مهمترین اقدامات در دست پیگیری است.
کد خبر: ۴۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 15 June 2015
رئیس دامپزشکی شهرستان همدان گفت: جایگزینی یخچال‌های ایستاده به جای یخچال‌های خوابیده و فرسوده در مراکز عرضه مواد خام دامی و گوشت مرغ از مهمترین اقدامات در دست پیگیری است.

به گزارش فارس ، آرش سامی در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان، اظهار کرد: بازرسی مواد غذایی با منشأ دامی از فعالیت‌های دامپزشکی در اهمیت به سلامت غذایی و کیفیت محصول از مزرعه تا سفره است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 89 این طرح آغاز شده و در مراکز عرضه، تهیه و طبخ مواد پروتئینی مسئول بهداشتی فعال شده است، خاطرنشان کرد: بیش از 100 کارشناس فارغ‌التحصیل در زمینه بهداشت دامپزشکی در همدان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دامپزشکی شهرستان همدان با اشاره به طرح ساماندهی عرضه مرغ در همدان گفت: این امر به منظور جلوگیری از فروش مرغ و قطعات آن به صورت باز و غیر بهداشتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ساماندهی عرضه مرغ در سال 94 به طور اجمالی در همدان، گفت: مرغ‌ها و قطعات مرغی بنا به ضرورت، بسته‌بندی خواهند شد و دیگر عرضه آنها را به صورت باز و غیر بهداشتی نیست.

سامی خاطرنشان کرد: جایگزینی یخچال‌های ایستاده به جای یخچال‌های فرسوده در مراکز عرضه مواد خام دامی و گوشت مرغ از مهمترین اقدامات در دست پیگیری است.

وی از 26 هزار مورد بازرسی انجام شده از واحدهای مواد گوشتی خام در سال 93 خبر داد و افزود: یک‌هزار و 316 مورد نمونه‌برداری آزمایشی از مواد پروتئینی صورت گرفته و 8 هزار و 770 اخطاریه صادر شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان عنوان کرد: از این تعداد 92 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شده و 73 پرونده نیز منجر به دستور پلمب شده است.

وی با اشاره به توقیف 216 تن مواد غیر بهداشتی بیان کرد: از این تعداد 160 تن ضبط و معدوم‌سازی شده که 60 درصد آن مربوط به مرغ بوده است.

سامی با بیان اینکه 17 تن از این مواد طی ایام نوروز ضبط و معدوم‌سازی‌ شده‌اند، از افزایش کارگاه‌های بسته‌بندی مرغ از سه واحد به 11 واحد در همدان خبر داد و در ادامه از برنامه تشدید نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی در ماه مبارک رمضان سخن گفت.

وی افزود: 6 اکیپ سیار و یک اکیپ ستادی وظیفه نظارت را در ماه مبارک رمضان برعهده دارند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دام پزشکی در بحث ساماندهی عرضه مواد پروتئینی گفت: 90 درصد پیشرفت در این زمینه داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی متولی بهداشت بین‌الملل است، بیان داشت: با شناسایی یک‌هزار و 415 بیماری عفونی در دنیا، 61 درصد آن بین انسان و دام مشترک است.

سامی از پاک بودن کشور در ابتلا به آنفولانزای مرغی خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه گزارشی در خصوص ابتلا به آنفولانزای مرغی در کشور گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های سوسیس و کالباس از باقی مانده مواد مرغی برای تولید سوسیس و کالباس استفاده نمی‌کنند، گفت: از طریق آزمایش‌های مختلف می‌توان نسبت به استفاده اینگونه مواد اظهار نظر کرد.

وی در پایان افزود: افراد می‌توانند هرگونه پیشنهاد، نظر و شکایت خود را با سامانه 1512 در میان بگذارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار