حفظ مساجد به عنوان پایگاه مهم اسلام ضروری است

مشاور استاندار ایلام به حفظ جایگاه معنوی و عزت آفرین مسجد در جامعه اشاره کرد و گفت: باید مساجد را به عنوان یک پایگاه مهم و اساسی در دین مبین اسلام حفظ کنیم.
کد خبر: ۴۸۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 23 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام محمد محمدیان  اظهار کرد: عموم شهرها و روستاهایاستان ایلام در سایه سار مساجد و دیگر مکان های متبرکه شکل گرفته است.
 
وی گفت: دراستان ایلام مسجد نه فقط محل برگزاری ایین های مذهبی که درواقع مکانی برای متبرک شدن بسیاری از واقعه های زندگی فردی و جمعی اهالی استان است.
 
وی اظهارکرد: مسجد به عنوان مقدس ترین مکان مذهبی در اسلام بشمار می رود و بهترین برنامه های دینی و معنوی و اجتماعی و فرهنگی از آن نشات می گیرد.
 
وی به کارکردهای مختلف مسجد در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: از زمان پیامبر اکرم (ص) که سنگ بنای مسجد در اسلام بنا شد، این مکان مقدس هم به محلی برای طاعت و عبادت و هم به مکانی برای رسیدگی به امور مردم معرفی شده است.
 
وی تاکید کرد: در زمان طاغوت مسجد کانون مهم مبارزه با ظلم و فساد بوده و در زمان جنگ مهمترین تدارکات و ثبت نام بسیجیان برای جبهه همین مسجد محله بوده است.
 
حجت الاسلام محمدیان گفت: مسجد به عنوان رکنی مهم محل تجمع عزت آفرین مسلمانان بوده و نماد عینی دین اسلام بشمار می رود.
 
وی افزود: وقتی مسجد به عنوان خانه خدا معرفی می شود نشان از شان و جایگاه این پایگاه معنوی در بین مسلمانان دارد.
 
وی ادامه داد: بدون شک امامان جماعت مساجد با راهنمایی و ارشاد افرادی که برای نماز خواندن به مسجد می آیند می توانند سبگ زندگی اسلامی و آموزه های دینی الهی را به آنان یادآوری کنند و گام مهمی در تربیت نسل آینده داشته باشند.
 
وی افزود: بیشتر شهدای انقلاب تربیت شده مکتب اسلام از مساجد برخواسته و ایدئولوژی الهی را از این مکان مقدس آموخته اند.
 
حجت الاسلام به حفظ جایگاه معنوی و عزت آفرین مسجد در جامعه اشاره کرد و گفت: باید مساجد را به عنوان یک پایگاه مهم و اساسی در دین مبین اسلام حفظ کنیم.

600مسجد ، تکیه و حسینیه از ظرفیت های مذهبی ، فرهنگی و اجتماعی استان 580 هزار نفری ایلام محسوب می شود.
 
 سی ام مرداد به نام روز جهانی مساجد در تقویم جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار