غبار روبی مساجد جنوب تهران

کد خبر: ۴۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 17 June 2015
همزمان با دهه تکریم که مصادف با دهه پایان ماه شعبان است آئین غبارروبی 142 مساجد، امامزاده ها و اماکن مذهبی این منطقه با مشارکت شهروندان، مدیران محله و شورایاران انجام می شود تا شرایط بهره مندی از فضائل ماه مبارک رمضان در این فضاهای مذهبی به خوبی فراهم شود.

مراسم غبارروبی یکی از مساجد این منطقه جنوبی که با حضور یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.

شهردارمنطقه بیست در حاشیه مراسم غبارروبی یکی از مساجد شهرری گفت: احداث، بهسازی و کمک به اماکن مذهبی نظیر مساجد، حسینیه ها و امامزاده ها از اولویت های مدیریت شهری است که در این راستا طی سال 93 و بر اساس توافق نامه با مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران 3 میلیارد تومان به 165 اماکن مذهبی این منطقه اختصاص یافت. 

کتانباف افزود: ساخت و توسعه مسجد ساجدین و قمر بنی هاشم(ع) و امامزاده ابوالحسن(ع) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 250میلیون تومان از دیگر فعالیت های مدیریت شهری در زمینه توسعه و بهسازی اماکن مذهبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه صحن غربی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز با 3 میلیارد تومان اعتبار توسعه یافته است، تصریح کرد: درسال 93 اعتبار 2 میلیارد و400 میلیون تومان بابت شروع پروژه ساخت دو مسجد در شهرک علائین و جوانمرد قصاب اختصاص یافت که روند عملیات عمرانی آن در حال اجراست و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه بیست در ادامه آئین غبارروبی از مساجد را سنت حسنه ای برشمرد وگفت: همزمان با دهه پایانی ماه مبارک شعبان و دهه تکریم مساجد، آئین غبارروبی از 142 مسجد منطقه 20 با حضور مدیران شهری، شهرداران نواحی و مشارکت شهروندان در حال اجراست و مدیریت شهری آمادگی استقبال از ماه مبارک رمضان را دارد.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با محوریت مساجد و روحانیون تدوین شده است، تاکید کرد: برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، برپایی مجالس تفسیر قرآن کریم، کرسی های آزاداندیشی و جلسات پرسش و پاسخ با موضوع امربه معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و...، تجلیل از حافظان و پژوهشگرانی قرآنی و صدها ویژه برنامه فرهنگی دیگر از جمله فعالیت های مدیریت شهری در این ماه مبارک است.

کتانباف مشارکت نهادهای انقلابی نظیر بسیج، مدارس، سپاه و تشکل های دینی مذهبی از نقاط قوت ویژه برنامه سال جاری برشمرد و یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت های موجود، حذف موازی کاری های اجتماعی، جلب مشارکت شهروندان، هم افزایی توان اجرایی و اثر بخشی بیشتر فعالیت های فرهنگی از مهمترین اهداف این اقدام است.

همچنین در آستانه ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد، 117 مسجد و دو امامزاده منطقه با حضور مسوولان و مشارکت مردمی غباروبی شد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار