استاندار آذربایجان شرقی:

سپرده‌هایی که از بانک‌ها خارج می‌شود باید با تدبیر مناسب به سمت تولید و سرمایه‌گذاری گسیل شود/ تعاونی‌ها سهام شان را به مردم بفروشند تا مردم با رغبت در این بخش سرمایه‌گذاری کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: از تعاونی‌های استان انتظار داریم با تعریف پروژه‌های توجیه‌دار، سرمایه‌های انباشته مردم در بانک‌ها را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند.
کد خبر: ۴۹۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳ 06 September 2017
دکتر اسماعیل جبارزاده در همایش تجلیل از تعاون‌گران برتر استان، با بیان اینکه با تدبیر دولت، سود سپرده‌های بانکی کاهش می‌یابد، اظهار کرد: سپرده‌هایی که از بانک‌ها خارج می‌شود باید با تدبیر مناسب به سمت تولید و سرمایه‌گذاری گسیل شود، در غیر این صورت به سمت بازارهایی مثل سکه و ارز می‌رود که هیچ سودی برای اقتصاد و تولید کشور ندارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که تعاونی‌ها و مسئولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته‌های اقتصادی تعریف کنند و با اعطای سودی بالاتر از بانک‌ها مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها کنند.

جبارزاده ادامه داد: تعاونی‌ها سهام شان را به مردم بفروشند تا مردم با رغبت در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

وی به شرکت‌های تعاونی که به دنبال دریافت تسهیلات از بانک‌ها هستند، توصیه کرد: روش‌های تامین مالی از اشخاص و شهروندان بهترین راه برای رفع نیاز مالی تعاونی‌هاست.

استاندار آذربایجان شرقی تجلیل از تعاون‌گران را بر خود وظیفه دانست و گفت: دولت بنا دارد نقش خود در اقتصاد را کمرنگ کرده و جایگاهش را به بخش خصوصی و تعاون بدهد.

جبارزاده با بیان اینکه سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است، افزود: از همه بخش‌ها به‌خصوص بخش تعاون انتظار می‌رود که با جذب تسهیلات اختصاص یافته در بخش تولید و اشتغال فعال شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این همایش با اشاره به صادرات 59 هزار دلاری تعاونی‌های استان در دولت دهم، گفت: صادرات بخش تعاونی در طول دولت یازدهم بیش از 199 هزار دلار است.

میراحد حسینی همچنین از افزایش تسهیلات پرداختی دولت تدبیر و امید به تعاونی‌ها نسبت به گذشته خبر داد و افزود: تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها در دولت یازدهم حدود سه هزار میلیارد ریال است.

وی، تعداد تعاونی‌های فعال در استان را 4 هزار و 200 تعاونی با یک میلیون و 631 هزار عضو اعلام کرد و گفت: 60 هزار نفر در این تعداد تعاونی مشغول کار هستند.

در این همایش از تعاون‌گران برتر در حوزه‌های معدن، تولید، مسکن و خدمات تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار