خدمات رسانی به 3 هزار و 400 ناشنوا در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار و 400 ناشنوا در استان از خدمات توابخشی و حمایتی این نهاد بهره مند هستند.
کد خبر: ۵۰۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 27 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان افزود: ناشنوایان و کم شنوایان زیرپوشش در استان از خدمات؛ وسایل کمک توانبخشی نظیر سمعک، کاشت حلزون، گفتار درمانی، شهریه دانشجویان، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه ورزشی، وام اشتغال، مربی اشاره دانشگاه و دادگاه ها بهره مند هستند.
به گفته وی، شنوایی شناسی، گفتار درمانی، تربیت شنیداری، آموزش تخصصی زبان، کاردرمانی، روانشناسی فردی و گروهی، مددکاری، کلاس های آموزشی ویژه مادران کودکان ناشنوا و آموزشهای فوق برنامه ورزشی و هنری از دیگر خدمات توانبخشی این نهاد به جمعیت ناشنوا و کم شنوای استان است.
میرزایی با اشاره به فعالیت مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوای نوای مهر در استان، تصریح کرد: این مرکز در طول یک سال به 60 نفر از کودکان ناشنوا و کم شنوا خدمات توانبخشی و به 158 کودک تحت پوشش خدمات حمایتی ارائه می دهد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: سالانه 15 نفر از این کودکان از مرکز ترخیص و وارد مدارس عادی و پیش دبستانی شده و به همین نسبت، توانخواهانی پس از تشخیص در طرح غربالگری بهزیستی وارد این چرخه می شوند.
میرزایی با اشاره به موفقیت های ناشنوایان استان در فعالیت های ورزشی، اظهار کرد: امسال 2 تن از ناشنوایان استان عضو تیم ملی دو و میدانی و کشتی شدند.
یک هیات ورزشی استانی، پنج هیات ورزشی شهرستانی، یک مرکز کودک کم شنوا و ناشنوا و یک کانون ناشنوایان در استان فعال است.
دوم تا هشتم مهرماه با عنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار