گروه های خاصی که در طراحی شهری نادیده گرفته شده اند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شیراز با اشاره به معلولیت‌های جسمی برخی شهروندان شیرازی گفت: معماری شهری مناسب گروه‌های خاص از مردم نیست.
کد خبر: ۵۰۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰ 08 October 2017
تابناک فارس به نقل ازصداو سیما:لیلا دودمان عصر امروز در صحن شورای شهر شیراز اظهار داشت: متأسفانه معماری شهری برای گروه‌های خاص اصلاً مناسب نیست؛ سالمندان، نابینایان، ناشنوایان، معلولین ازجمله گروه‌هایی هستند که در طراحی شهری اغلب نادیده گرفته‌شده‌اند و این مناسب شهر فرهنگی شیراز نیست.

وی تأکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز لازم است شهرداری شیراز نسبت به لایروبی مناطق لازم و خصوصاً رودخانه خشک پرداخته و جهت مقابله با اثرات سیلاب‌های موسمی برنامه‌ریزی‌های متناسب صورت بگیرد.

این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: با توجه به متن قرارداد خرید اتوبوس‌های شهری، لازم است تمهیدات مناسب جهت به‌کارگیری اتوبوس‌ها در ناوگان شهری صورت پذیرد و در جهت بازپرداخت بدهی‌ها و هم‌چنین جریمه‌های اضافه آنان تمهیدات سریعی گرفته شود و از ضررهای مالی و ترافیکی در اسرع وقت جلوگیری به عمل آید.

 وی تصریح کرد: متناسب‌سازی اختیارات شهرداری‌های مناطق با حوزه مسئولیت آن‌ها یکی از مسائلی است که عدم توجه به آن و سازوکار مصوب و بروکراسی طولانی کنونی، فرآیند مدیریت متمرکز شهری را با چالش مواجه ساخته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار