گشایش نمایشگاه انار کودکی در ملایر

جمالی زاده عنوان نمود: علاقمندان می‌توانند تا ۲۱ مهر ماه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ۱۵ تا ۱۷به مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر واقع در ده متری شهید طاهرنیا مراجعه کنند.
کد خبر: ۵۰۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 11 October 2017
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از گشایش نمایشگاه تصویرسازی و نقاشی کودک با عنوان «انار کودکی» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ غلامرضا جمالی‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر  اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک نمایشگاهی از آثار تصویر سازی و نقاشی کودک تحت عنوان« انار کودکی» توسط فاطمه موسوی هنرمند ملایری در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر دایر شد.

وی با بیان اینکه این سومین نمایشگاه انفرادی این هنرمند محسوب می‌شود، افزود: این نمایشگاه شامل ۲۴ اثر نقاشی و تصویرسازی با تکنیک‌های آبرنگ، رنگ روغن و مداد رنگی و سبک کار رئال و سورئالیسم اجرا شده است و نقاشی‌ها و تصاویر هر یک به نوعی گوشه‌ای از دنیای کودکی را نشان می‌دهند.

جمالی زاده با اشاره به اینکه فاطمه موسوی ۸ سال است که در زمینه نقاشی فعالیت دارد و تصویرسازی را نیز از ۳سال پیش آغاز کرده است، اضافه کرد: موضوع تصویرسازی‌ها، کتاب‌هایی است که خوانده و همه آنها تصاویری از کتاب کودکان و برای آنها است.

جمالی زاده عنوان نمود: علاقمندان می‌توانند تا ۲۱ مهر ماه صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ۱۵ تا ۱۷به مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ملایر واقع در ده متری شهید طاهرنیا مراجعه کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به اینکه هنر تصویرگری از شاخه هنرهای کاربردی است که برای بیان ایده‌ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می‌جوید، اظهار کرد: به طور کلی می‌توان گفت کار تصویرگری تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن است که عناصر بصری را در قالبی زیبا ترکیب کرده و عرضه کند.

وی افزود: کار تصویرگری عبارت است از تجسم بصری یک موضوع، مفهوم یا احساس، برای نمایش و درک بهتر آن، تصویرگری، از یک سو ارتباط نزدیک با ادبیات دارد و عناصر محتوایی خود را از ادبیات وام می‌گیرد و از سویی دیگر، به نقاشی وابسته است و عناصر دیداری بیان خود را با وام گرفتن از نقاشی بیان می‌کند.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار