عضو هیات ‌رئیسه کمیسیون ‌فرهنگی مجلس:

خوزستان چهارمین استان از نظر ازدواج کودکان در کشور

عضو هیات‌ رییسه کمیسیون‌ فرهنگی مجلس گفت: استان خوزستان با دو‌هزار و 150مورد ازدواج ثبت‌شده کودکان 10 تا 14 سال، چهارمین استان کشور از نظر ازدواج کودکان در سطح کشور محسوب می شود.
کد خبر: ۵۱۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 21 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان فاطمه‌ ذوالقدر در گفتگو با روزنامه آرمان، عنوان کرد: براساس آمارهای منتشرشده توسط معاونت امور‌ زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری، در سال‌های 94 و 95 رقمی معادل 4.5 و 5.5درصد از پسران و دختران در سن کمتر از 15سالگی ازدواج کرده ‌اند. 

وی افزود: این رقم در 9‌ماهه نخست سال 95، 05.0‌ درصد برای پسران و 5.5‌درصد برای دختران بوده است که بر همین اساسا براساس استان خراسان ‌رضوی با ثبت شش ‌هزار و 759مورد از ازدواج کودکان در رتبه ‌اول قرار دارد و استان‌ های آذربایجان‌ شرقی با سه‌ هزار و 348مورد، رتبه‌ دوم و سیستان ‌و ‌بلوچستان نیز با ثبت دو‌هزار و 355مورد ازدواج کودکان 10 تا 14 سال، رتبه‌سوم را به خود اختصاص داده‌اند. 

این نماینده مردم تهران در مجلس، ادامه داد: همچنین استان خوزستان با دو‌هزار و 150مورد ازدواج ثبت ‌شده کودکان 10 تا 14 سال، رتبه‌چهارم کشور و استان تهران با‌هزار 742مورد، در رتبه‌هشتم قرار گرفته است.

ذوالقدر درباره طرح افزایش حداقل سن ‌ازدواج برای کودکان، اضافه کرد: در تصویب این طرح، نیازمند نظر موافق و فتوای مراجع معظم تقلید، اعم از علمای شیعه و اهل سنت هستیم.

وی در خصوص مهم ترین دلایل برای تصویب این قانون، اظهارکرد: توجه به اصل رعایت قواعد شرایط و زمان و مکان، احترام به ارزش‌های انسانی را می توان از مهم ترین دلایل برای آن دانست.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار