دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی:

مواد مخدر در راس منکرات است/ هیچ منکری تا این اندازه قدرت تخریب انسان را ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مواد مخدر و اعتیاد در صدر منکرات هستند، افزود: مبارزه با این پدیده شوم نیز بالاترین معروف است و اجر و پاداش خدمت در این مسیر بالاتر از همه خدمت‌هاست.
کد خبر: ۵۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۴ 24 June 2015

دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و همچنین 3700 شهید مبارزه با مواد مخدر، از تلاش‌های مسوولان این حوزه در استان قدردانی کرد و گفت: امروز زمینه خدمت به محروم‌ترین افراد جامعه در استان فراهم شده است و باید به خاطر این نعمت خدای بزرگ را شاکر باشیم.

وی با بیان این که مواد مخدر در راس منکرات جامعه است، افزود: هیچ چیز به اندازه اعتیاد به مواد مخدر نمی‌تواند انسان را وادار به دست کشیدن از اعتقادات خود و خیانت به ناموس و شرف خانواده کند و هیچ منکری تا این اندازه قدرت تخریب انسان را ندارد.

جبارزاده با بیان این که وجود یک معتاد در خانواده مساوی است با از بین رفتن ایمان و انسانیت در آن خانواده، گفت: باید به اهمیت مبارزه با این پدیده شوم واقف باشیم و فرصت خدمت در این عرصه را قدر بدانیم.

استاندار آذربایجان شرقی معتادان را محروم‌ترین افراد جامعه عنوان کرد و با اشاره به برخی از آمارهای مبتلایان به مواد مخدر، گفت: این آمارها شایسته نظام جمهوری اسلامی و استانی مانند آذربایجان شرقی نیست، لذا باید در این راه ذره‌ای سستی به خود راه ندهیم و بدانیم که خدمت در این مسیر جزو باارزش‌ترین خدمت‌هاست.

وی در ادامه از همه دست‌اندرکاران حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان قدردانی کرد و گفت: صدا و سیمای استان در زمینه اجتماعی کردن بحث اعتیاد و اصحاب رسانه در زمینه اطلاع‌رسانی از تبعات این پدیده شوم به نحو مطلوب عمل کردند و در سال جاری نیز باید با همین روند به تلاش‌های خود ادامه دهند.

جبارزاده گفت: هر چه مردم را بیشتر در جریان واقعیت‌های جامعه قرار دهیم هم در پیشگیری از اثرات سوء ناهنجاری‌ها مفید بوده و هم مشارکت مردم را برای مقابله با مسایل و مشکلات اجتماعی جلب می‌کند.

وی همچنین از دستگاه قضایی استان تشکر کرد و گفت: دستگاه قضایی فراتر از وظیفه قانونی خود عمل کرده و همکاری شایسته دادستان‌های تبریز و شهرستان‌ها موجب شد که در اواخر سال گذشته بسیاری از معتادان از سطح شهرها جمع‌آوری شوند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نبود محل مناسب برای نگهداری معتادان یکی از مشکلات در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان بود، افزود: با تلاش مسوولان این حوزه، مرکز نگهداری، درمان و حرفه‌آموزی معتادان ماده 16 در مدت چهار ماه آماده بهره‌برداری شد و اکنون این مرکز ظرفیت پذیرش دو هزار نفر را دارد.

وی، اعتبار صرف شده برای این مرکز را بیش از چهار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نگاه ویژه و عملکرد جهادی دستگاه‌های استانی موجب تحقق یکی از آرزوهای ما شد و امروز با وجود این مرکز هیچ معتادی بی‌خانمان نخواهد بود.

جبارزاده از افتتاح رسمی این مرکز با حضور وزیر کشور در طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در این مرکز علاوه بر نگهداری معتادان، بازپروری و حرفه‌آموزی آنها نیز پیش‌بینی شده است تا بتوانند بعد از بهبودی به آغوش جامعه بازگردند.

استاندار آذربایجان شرقی از کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی استان خواست زمینه جلب مشارکت‌های مردم و خیران را برای کمک به این مرکز و همچنین موسسه خیریه نجات فراهم کنند.

وی همچنین از اختصاص شماره تلفنی برای تماس آسان مردم با مرکز ماده 16 خبر داد و گفت: نیروهای این مرکز آماده هستند با گزارش‌های مردم در هر نقطه استان، معتادان متجاهر را جمع‌آوری کرده و به این مرکز انتقال دهند.

جبارزاده، ایجاد و تجهیز مرکز ماده 42 در شهرستان مرند را اولویت بعدی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کرد و گفت: با توجه به اهمیت جداسازی مجرمان مواد مخدر با سایر زندانیان عادی، تجهیز و آماده‌سازی این مرکز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به وظایف فرمانداران در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: نقشه راه فرمانداران برای سال جاری در حوزه‌های مقابله با عرضه، فرهنگی و پیشگیری، درمان و کاهش آسیب و صیانت اجتماعی تعریف شده است که امیدواریم با تلاش‌هایی که انجام خواهد شد آذربایجان شرقی در سال 94 هم مانند سال 93 در امر مبارزه با مواد مخدر استان نمونه باشد و بتوانیم استان را به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل کنیم.

در پایان این جلسه از 27 نفر از فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر استان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار