رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبیک:

بسترهای لازم برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه افراد به فضای مجازی ایجاد شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک گفت: لازم است با ایجاد بسترهای لازم، از مهاجرت بی‌رویه افراد جامعه از سمت کتاب و مطالعه به سمت فضای مجازی جلوگیری شود.
کد خبر: ۵۲۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 22 November 2017
به گزارش تابناک قزوین کریم‌الله زرگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: کتاب از اساسی‌ترین نیازهای  جامعه بشری است که بی توجه‌ای به آن خسارات جبران ناپذیری برای اجتماع بشری به همراه دارد.

وی افزود: مهاجرت از کتاب و کتابخوانی به فضای مجازی و اینترنت موجب شود آثار مخربی بر جامعه بگذارد.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: لازم است با ایجاد بسترهای لازم از مهاجرت  بی‌رویه افراد جامعه از سمت کتاب به سمت فضای مجازی  جلوگیری شود.

زرگر طرفداران کتابخوانی را بیانگر هویت جامعه دانست و اضافه کرد: از گذشته دور کتاب به عنوان  یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده و امروز هم است.

وی خاطرنشان کرد: اولیاء دین و پدید آورندگان آثار علمی و فرهنگی مکتوب توصیه‌های مهمی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه حاصل تفکر و اندیشه‌های معرفتی به وسیله کتاب در دسترس همگان قرار گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه کتاب گلستان پر طراوت متفکران و صاحبان معرفت است، بیان کرد: رشد و توسعه تمدن‌ها ریشه در رشد فکری در جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی نمی‌توان به رشد هیچ تمدن  دل خوش کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک افزود: علی‌رغم رشد رسانه‌های جمعی هیچ رسانه‌ای به اندازه کتاب نتوانسته در رشد تمدن‌ها نقش ایفا کند.

زرگر ادامه داد: کتاب مقوله‌ای است که منحصر به یک هفته در سال نباید باشد بلکه در تمام ساعات روز، هفته، ماه و سال باید به  کتاب و کتابخوانی توجه ویژه کرد تا به یک عادت تبدیل شود.

 وی اضافه کرد: اگر افراد جامعه روزی 20 دقیقه  از وقت خود را به مطالعه کتاب اختصاص دهد، در یک هفته می‌توان یک کتاب را مطالعه و به اتمام رساند.

وی اضافه کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی اجرا شد که می‌توان به نواختن زنگ کتاب و اهدای کتاب در مدارس، برگزاری مسابقه نقاشی همگانی توسط دانش‌آموزان و اهدای کتاب به آنان، بازید از کتابخانه‌های عمومی شهر آبیک و گفت‌وگو با کتابداران با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک و بازدید از نمایشگاه کتاب مدارس اشاره کرد.

زرگر با اشاره ساماندهی و اعطای مجوز به 22 گروه تعزیه در شهرستان آبیک  خاطرنشان کرد: تشکیل یک تیم تعزیه در شهرستان آبیک هستیم تا در مناسبت‌های مختلف، پیام‌رسان شهرستان در خصوص سنت دیرینه تعزیه باشند.

وی مطرح کرد: همچنین به همت آذری‌زبانان شهرستان آبیک درصدد تشکیل یک گروه تعزیه‌خوان آذری‌زبان هستیم تا در سال آینده به اجرای تعزیه به زبان آذری بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار