مزار شهدای هفتم تیر در قم گلباران شد‌

همزمان با سالروز شهادت شهدای گلگون کفن هفتم تیر، آیین گلباران و عطر افشانی، بزرگداشت و یابود این شهدای والامقام با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استان قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 28 June 2015
به گزارش تابناک قم، جمعی از مسئولان استانی به همراه نیروهای نظامی و انتظامی پیش از ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س)، مقبره شیخ مفتح و گلزار شهدای شیخان حضور یافته و مزار 11 شهید واقعه هفتم تیر را گلباران کردند.

در ابتدای این مراسم، اقشار مختلف مردم قم به همراه خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران و جمعی از مسوولان استان در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حاضر شدند و مزار شهید محمد منتظری از شهدای هفتم تیر را گلباران و عطرافشانی کرده و پس از قرائت فاتحه در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضور یافته و آرامگاه شهید عبدالحمید دیالمه یکی دیگر از شهیدان هفتم تیر را گلباران و عطرافشانی کردند.

بر اساس این گزارش، جمعیت شرکت کننده در این آیین از حرم مطهر بانوی کریمه اهل بیت (س) به سمت گلزار شهدای شیخان حرکت کرد و مزار هفت تن دیگر از شهدای هفتم تیر را که در این گلزار به خاک سپرده شده اند را عطرافشانی و گلباران کردند و بار دیگر با آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا تجدید بیعت و بر پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند. 

سردار سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در حاشیه این مراسم ایمان و تقوا مردم جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف را یکی از عناصر اصلی پیشرفت نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شعار هیهات من‌الذله ادامه دارد و اکنون این جمع با حضور در گلزار شهدای شیخان تاکید می‌کنند با شعار هیهات من‌الذله زیر با ذلت نمی‌رویم زیرا دشمنان اکنون جامعه اسلامی همان افرادی هستند که در یک روز 72 تن از برترین انسان‌های زمین را به شهادت رساندند.

وی از خانواده شهدا به عنوان سرمایه گران‌بها جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: هرچند به شهدا دسترسی نداریم اما وارثان آن‌ها اکنون در جامعه حضور دارند و باید برای سرفرازی آن‌ها از توان نظام اسلامی استفاده کنیم.

همچنین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر امشب از ساعت 22:30 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار