افزایش 600 هزار تنی محصولات معدنی چهارمحال و بختیاری در سال 96

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 600 هزار تن محصول معدنی به ظرفیت تولیدات این بخش در استان افزوده می شود.
کد خبر: ۵۴۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ 21 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید نعیم امامی تاکید کرد: این میزان محصول معدنی با فعال شدن 5 معدن جدید در چهارمحال و بختیاری و با اشتغال مستقیم 50 نفر فراهم خواهد شد.
وی افزود: راه اندازی این تعداد معدن جدید در چهارمحال و بختیاری به 42 میلیارد ریال تسهیلات بانکی شامل 30 میلیارد ریال سرمایه ثابت و 12 میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز دارد.
امامی تصریح کرد:بازسازی و نوسازی 22 دستگاه ماشین آلات معدنی چهارمحال و بختیاری به 145 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز دارد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال اجرای 9 طرح عمرانی در بخش معادن استان به ستاد اقتصاد مقاومتی پیشنهاد شده است.
وی گفت: این طرح ها شامل ایجاد زیرساخت های مجتمع های معدنی شماره دو شهرکرد و باباحیدر، اکتشاف مقدماتی خاک های صنعتی استراتژیک، اکتشاف ژئوشیمیایی گنبدهای نمکی با هدف شناسایی کانی های با ارزش، اکتشاف نیمه تفضیلی و امکان سنجی کربردی فلدسپات های استان در تولید انواع کاشی و سرامیک است.
به گفته وی، اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، اکتشاف سلستین، اکتشاف ژئوشیمیایی بیتومین های استان به منظور شناسایی فلزات کمیاب و عناصر نادر و همچنین اکتشاف نیمه تفضیلی سنگ های تزئینی ازجلمه طرحهای معدنی پیشنهادی چهارمحال و بختیاری در ستاد اقتصاد مقاومتی هستند.
امامی تاکید کرد: اجرای طرح های عمرانی پیشنهادی بخش معادن چهارمحال و بختیاری به 32 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.
هم اکنون 186 معدن برابر 3.38 درصد معادن کشور در چهارمحال و بختیاری فعال است.
معادن چهارمحال و بختیاری شامل 42 معدن سنگ تزئینی و نما، 134 معدن سنگ لاشه ساختمانی، 4 معدن سنگ گچ، 4 باب معدن سیلیس، یک معدن آرژیلیت و بوکسیت و یک معدن تولید مواد اولیه سیمان است.
میزان سرمایه گذاری واقعی معادن چهارمحال و بختیاری حدود یکهزار و 900 میلیارد ریال است و سالانه 5 میلیون و 500 هزار تن برابر 1.1 درصد در معادن استان تولید می شود.
تعداد یکهزار و 850 نفر در معادن چهارمحال و بختیاری مشغول به کار هستند و هم اینک چهار هزار و 500 نفر نیز به صورت غیرمستقیم در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار