تخفیف ۲۳ درصدی عوارض ساختمانی در شهرداری شیراز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از تخفیف ۲۳ درصدی عوارض ساختمان شهرداری شیراز تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:اسدی افزود: مودیانی که عوارض خود را به طور کامل تا پایان سال پرداخت کنند از تخفیف ۲۳ درصدی عوارض ساختمانی برخوردار می شوند.
وی گفت: هر ساله شهروندان و فعالان صنعت ساختمان، پرداخت عوارض ساختمانی را به دهه فجر و پایان سال موکول می‌کنند، اما بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، بجز این تخفیف ، هیچگونه مصوبه دیگری برای کاهش عوارض ساختمانی صادر نمی شود.
وی به سهم اندک مشارکت شهروندان شیراز در امور شهر اشاره کرد، و افزود: از مجموع ۵۰۰ هزار واحد مسکونی شیراز حدود ۱۰۰ هزار واحد، از مجموع ۶۰۰ هزار خودرو، کمتر از ۱۰۰ هزار خودور و از مجموع ۸۰ هزار واحد صنفی تنها ۴ هزار واحد در پرداخت عوارض‌ها مشارکت داشته اند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در خصوص برگزاری چهارمین دوره جوایزخوش حسابی شهرداری تصریح کرد: به پاس مشارکت شهروندان، در این جشنواره جوایز ارزنده‌ای شامل دو کمک هزینه ۵۰۰ میلیون ریالی خرید مسکن، دو دستگاه خودور، صد‌ها سکه و لوازم خانگی به برندگان قرعه کشی اهدا می‌شود.
اسدی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار قبض نوسازی درب منازل شهروندان توزیع شده است، ادامه داد: بر اساس قانون شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند از ۱۰ درصد جایزه‌ی خوش حسابی بهره‌مند و افرادی که در پرداخت عوارض خود کوتاهی کنند مشمول ۹ درصد جریمه دیرکرد خواهند شد.
وی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به مناطق یازده گانه و پایگاه اینترنتی شهرداری شیراز به نشانی www.Shiraz.ir عوارض خود را پرداخت نمایند.
وی با اشاره به تردد حدود ۶۰۰ هزار خودرو در شیراز و تاکید بر الزام پرداخت عوارض خودرویی در محدوده شهر شیراز اعلام کرد: شهروندان می‌توانند برای پرداخت عوارض خودرویی و دریافت مفاصا حساب خود علاوه بر سامانه اینترنتی مذکور به یکی از ۱۵۵ شعب پیشخوان دولت مراجعه نمایند.
عوارض کسب و پیشه هم یکی دیگر از مواردی بود که معاون شهردار شیراز به آن اشاره و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مناطق یازده گانه شهرداری شیراز یا اتاق اصناف شیراز عوارض صنفی خود را پرداخت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار