معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم مطرح كرد

تلاش برای استقلال هرچه بیشتر معلولان

معاون امور توانبخشي اداره‌كل بهزيستي استان قم سیاست این سازمان را استقلال هرچه بیشتر معلولان عنوان کرد و گفت: در این راستا ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات در دستور کار است.
کد خبر: ۵۸۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶ 22 March 2018

به گزارش تابناک قم،محمدعلی مقدم‌خواه اظهار کرد: این امر با کمک بخش تربیت بدنی در دستور کار قرار گرفته و در زمینه وضعیت ورزشی به این افرد نیز کمک‌هایی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف سازمان این است که از پیشرفت معلولیت افراد پیشگیری شود و این افراد داخل جامعه باشند و مانند افراد عادی حقوقشان رعایت شود و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم با اشاره به مشارکت های مردمی در زمینه اشتغال گفت: افراد بر اساس آیتم‌ها و دستورالعمل‌ها با توجه به رشد حدود سه برابری که برای تسهیلات بانکی به سازمان در نظر گرفته شده به بانک‌ها معرفی می‌شوند و کسانی که مدرک فنی و حرفه‌ای یا جواز کسب دارند تا سقف 20 میلیون تومان به صورت قرض الحسنه وام دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: 6 هزار و 500 نفر معلول جسمی حرکتی‌ زیرپوشش قرار دارند که بالاترین درصد معلولیت‌های زیر پوشش را به خود اختصاص دادند و پس از آن معلولیت‌های ذهنی، شنوایی و بینایی، اعصاب و روان و سالمندان قرار دارند.

مقدم‌خواه با اشاره به پنج مرکز ویژه معلولان ذهنی گفت: کسانی که در مدرسه عادی و آموزش و پرورش استثنایی پذیرش نمی‌شوند در این مراکز حضور پیدا می‌کنند و بر اساس ضریب هوشی فعالیت‌های توانبخشی مانند گفتاردرمانی و کاردرمانی برای آنها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دو مرکز اعصاب و روان به تفکیک زن و مرد فعالیت دارند که گسترش آن پیگیری می‌‌شود.

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم عنوان کرد: لازم است در فعالیت‌های داخل منزل به گونه‌ای ورود پیدا کنیم که افراد معلول به مراکز شبانه‌روزی ارجاع نشوند و امکانات در منزل مهیا شود تا افراد را بتوان نگهداری کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها در زمینه ارائه آموزش‌ها و اشتغال قدم رو به جلو بوده است گفت: قرارداد با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد شده و متقاضیان به آنها ارجاع داده می‌شوند و به صورت رایگان آموزش‌ها را دریافت می‌کنند و زمینه اشتغال و دریافت وام برای آنها فراهم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار