مهلت ارسال مقالات به همایش ملی فرهنگ بختیاری تمدید شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری از تمدید مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش تا دهم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 11 April 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- حمید رضایی نقد و بررسی ادبیات بختیاری با رویکرد زیبایی شناسی، عناصر نظم و نثر ادبیات بختیاری نظیر سوگ سروده ها، ترانه و لالایی ها، متل و قصه ها، بازی و کوچ سروده ها، معرفی سرایندگان و نویسندگان بختیاری، رسوم و سنن، پیوند ادبیات بومی و عامه بختیاری با ادبیات رسمی ایران، اسطوره ها، حماسه ها و کهن الگوها در فرهنگ و ادبیات بختیاری را از محورهای این همایش عنوان کرد.
وی افزود: زبان و ادبیات و فرهنگ بختیاری و نقش آن در پیوندهای ملی، اعتقادات، باورها و خرافات و تاثیرپذیری ادبیات بختیاری از آن، پیوند موسیقی محلی و ادبیات بومی بختیاری، مذهب در فرهنگ و ادبیات بختیاری، رابطه این فرهنگ و ادبیات با گردشگری و صنایع دستی، طنز، فلسفه و عرفان در ادبیات بختیاری، راهکارهای ترویج لهجه و گویش و گونه های زبانی با تکیه بر زبان، جلوه های فرهنگ بختیاری در هنر، تاثیر زبان و گویش بختیاری در وفاق و سرمایه اجتماعی از دیگر محورهای این همایش است.
رضایی با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات به نخستین همایش ملی زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری تا بیست و پنجم فروردین ماه جاری اعلام شده بود، اظهار کرد: تاکنون حدود 15 مقاله از استان های تهران، خوزستان و چهارمحال و بختیاری به دبیرخانه این همایش رسیده است.
این همایش با تاکید بر مطالعات حوزه های مختلف زبان، فرهنگ و ادبیات بختیاری با هدف ایجاد بستر برای تبادل نظر و انتشار تحقیقات و پژوهش ها در حوزه های مذکور در دانشگاه پیام نور شهرکرد برگزار می شود.
بنا به اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان قرار بود این همایش 2 روزه روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه برگزار شود که این همایش یکروزه و در تاریخ نوزدهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
هم اینک حدود 10هزار دانشجو در 11 مرکز و واحد پیام نور چهارمحال و بختیاری مشغول به تحصیل هستند.
قوم بختیاری یکی از کهن ترین اقوام ایرانی است که در کنار 2 قوم فارس و ترک قشقایی تنوعی از فرهنگ های مختلف را در این استان ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار