رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی قزوین:

دست فروشان روز بازارها دارای کارت شناسایی و کد شناسه می شوند

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی قزوین گفت: دست فروشان روز بازارها در قزوین دارای کارت شناسایی و کد شناسه می شوند.
کد خبر: ۶۱۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 27 May 2018

 

به گزارش تابناک قزوین،وحید مقدم سلیمی در نشست مشترک با مسئول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین و هیئت امنای روز بازارها اظهارکرد:ثبت مشخصات فردی و شناسنامه دار کردن دستفروشان، موجب نظارت بیشتر بر بهره برداران شده و بسیاری از معضلات، بی نظمی ها و تخلفات احتمالی را به حداقل می رساند.

مقدم سلیمی افزود: شناسنامه دار شدن کسبه و انتظام بخشی روزبازارها تاثیر مستقیمی بر افزایش اقتصاد اماکن کسب و اقبال مردم برای خرید بیشتر را در پی دارد.

وی از هیئت امنای روزبازارها خواست تا مشکلات خود و کسبه را انعکاس داده تا برای رفع آنها راهکار اتخاذ شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی گفت: از این پس تنها افرادی می توانند در روزبازارها به فعالیت مشغول باشند که پس از تشکیل پرونده دارای کارت شناسایی باشند.

مقدم سلیمی بیان کرد: دست فروشان برای دریافت کارت شناسایی  می توانند با به همراه داشتن ۲ قطعه عکس، تصاویر شناسنامه و کارت ملی به سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

وی از تدوین آیین نامه انضباطی برای بهره برداران روزبازارها خبر داد و گفت: این آیین نامه مشتمل بر بایدها و نبایدها و هنجارهایی می باشد که متضمن ارتقای نظم و انضباط  روزبازارها خواهد بود.

مقدم سلیمی گفت: علاوه بر همیاری و تعامل بهره برداران، نیروی انتظامی نقش اول در تامین امنیت روزبازارها  بر عهده دارد، لذا تعریف ساعات کاری دستفروشان بازارها در فصل تابستان از ساعت ۸ صبح الی ۲۳  است.

مسئول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین نیز در این جلسه گفت: اکثریت دستفروشان انسانهای شریف و متشخصی هستند ولی متاسفانه بیشترین ناهنجاری در روز بازارها توسط عده قلیلی از دستفروشان رخ می دهد و برای برطرف کردن این مشکل باید تمامی دست فروشان را سرو سامان داد.

سرهنگ حاتمی اضافه کرد: دست فروشان باید این نکته را مورد توجه قراردهند که وظیفه شهرداری ایجاد زیر ساخت و تکلیف نیروی انتظامی برقراری نظام می باشد، لذا بهره برداران باید ملزم به رعایت قانون و نظم می باشد.

وی افزود: اگر می خواهیم در بحث ساماندهی مشاغل شهری کاری را به یادگار بگذاریم آن کار ساماندهی و کددار کردن دست فروشان است، تا مشخص شود به چه میزان دست فروش در سطح شهر مشغول به کار هستند.

حاتمی بیان کرد: حفظ کرامت انسانی در برخوردهای پلیس و پرهیز از هر گونه خشونت از سیاست های ناجا است.

در این نشست رسول خانی، فلاح، معلمیان، احمدپور و وزیرلو از اعضای هیات امنای دستفروشان نقطه نظرات خود را بیان داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار