جنگل های درگناو ملکشاهی طعمه حریق شدند/ آتش سوزی در اسرع وقت مهار شد

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی گفت: منطقه جنگلی درگناو این شهرستان از ساعات ابتدایی شب گذشته دچار آتش سوزی شد.
کد خبر: ۶۲۳۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶ 25 June 2018

  به گزارش تابناک ایلام؛محمد قاسم نیا گفت: این نخستین آتش سوزی بود که در سال جاری در دامنه طبیعت این شهرستان شعله ور می شود که با تلاش نیروهای امدادی این اداره و کمک های ستاد بحران شهرستان در اسرع وقت مهار شد.

وی افزود: اطلاع رسانی مردمی و آمادگی نیروهای اطفاء حریق باعث حضور به موقع و کنترل دامنه آتش سوزی و مهار آن در تاریکی شب شد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری ملکشاهی یادآور شد: خوشبختانه با توجه با حضور به موقع و عدم وزش باد شدید دامنه خسارت بسیار اندک و کمتر از یک هکتار بوده و نیروهای این اداره جهت کنترل کامل تا صبحگاه در منطقه حضور خواهند داشت.

قاسم نیا تاکید کرد: از ابتدای فصل گرما و با توجه به پوشش گیاهی متراکم منابع طبیعی این شهرستان همه امکانات و بسترهای لازم جهت مهار به موقع آتش سوزی های احتمالی انجام گرفته است.

منطقه درگناو در فاصله 15 کیلومتری شهر ارکواز و در مسیر ارتباطی ملکشاهی - ایلام قرار دارد که سال گذشته نیز چند مورد آتش سوزی در این منطقه رخ داد.

بیش از 114 هزار هکتار از عرصه های طبیعی شهرستان ملکشاهی جنگل و پوشش درختی است که در فصل تابستان و شروع گرما احتمال آتش سوزی در این عرصه ها زیاد است.

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار